Jump to content

500m Lygna. (Hadeland)


Buster

Recommended Posts

Jeg legger også denne inn her: (Den er lagt ut på Sluttstykket også.)

 

Da har jeg planer om å hente to stk benker i morra. Disse får vi låne av NBSF, inntil vi får laget noen selv. I tillegg så har jeg en transportabel benk som jeg kan ta med meg. Så da kan det i allefall bli tre benker der oppe, når vi skal skyte litt.

Banen er målt opp, og etter en samtale med lensmann så fikk jeg brakt på det rene at 490m er mulig der oppe, UTEN å gjøre noe ytterligere med kulefanget.

Har planer om å få ting litt opp og gå rett på nyåret. Da tenker jeg mest på et skivestativ på 490m (til 3-4 skiver), et stativ til 100m, og ett til ca 300m. Benkene skal opp.

Og så trenger jeg følgende:

-Min. 2 stk. Hardox-plater på ca 30x30cm (10-15mm). :wink:

-Min 2 stk. ------------------------50x50cm (-----------). :wink:

-Vindflagg, vimpler. Store som kan sees på langt hold. (Dette har jeg tenkt litt på å lage noe av selv også, men det hadde vært fint hvis noen som har tenkt å bli med litt, kan lage noen også. Jo flere jo bedre.

 

Platene skal brukes som "sightere" på langholdene. Det er håpløst å skyte på papp hvis du ikke vet om du er på skiva.

 

Får vi dette på plass, så kan vi som smått begynne å skyte litt. Dette med ev. skytetid må vi komme tilbake til, men jeg vet at det i første omgang vil bli testet litt på vanlig dagtid i uka. Da er det ingen andre der. Men etterhvert så håper jeg på å få til en dag i ny og ne, i noen helger.

Dette er dessverre en aktivitet som ikke kan kombineres med skytingen på 200m banen til DFS-skytterne, da vi må frem å se på skiver etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Benkene er nå på plass!

Etter en heller tvilsom tur med bil og henger i snødrivet, der snøen føyk over panseret, så fikk vi etterhvert rigget på plass benkene.

Det gjenstår å få tak i stål, og å få opp skivene på 100m og 490m. Sistnevnte er ikke så lett da veien til 350m ikke er brøytet. jeg vurderer å få tak i mannen som brøyter der oppe og ev. stikke til ham noen kroner for å brøyte vei dit bort.

 

To be continued.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...