Jump to content

Zeiss conquest 3-9x40 hunting turret?


lagopus

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe et Zeiss Conquest kikkertsikte. I den forbindelse lurer jeg på hvordan justeringsrattene er på de ulike variantene. Jeg har ikke lyktes i å finne noen bilder av annet enn 'target turrets'.

Hvordan er de originale rattene og hvordan er 'hunting turrets'? Er det mulig å 'nullstille' dem etter f.eks. innskytning? Det er jo en vesentlig prisforskjell på de ulike variantene, så man skulle jo tro at det også var betydelige forskjeller på funkjson.

 

Hvis noen har liggende eller vet om bilder på nettet av justeringsrattene på zeiss conquest kikkertsikter, så er jeg takknemlig for tips.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt ett slikt sikte, nærmere bestemt Zeiss Conquest 6,5-20x50 med kulebane kompensatorer og paralakse justering. Sikte i seg selv er det ikke noe feil på og optikken virker god. Eneste som ødelegger helhets inntrykket hos meg er at klikkene på opp/ned justerings rattet er noe sløve. Justeringen sideveis har klarere klikk og det er en markant forskjell på disse to. Kompensatorene er festet med en topp skrue som taes av og kan nullstilles etter at børsa er skutt inn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...