Jump to content

En sjelden gang iblant følger hammer sleide...


Oddball

Recommended Posts

Hei jeg har en Tanfoglio Match som har gått rundt 3000 skudd, etter jeg fylte et magasin og begynte å skyte merket jeg at hammeren fulgte etter sleiden under hurtig skyting :shock: , det ble et lite merke i tennhetta på neste skudd men ikke hardt nok anslag for å sette den av..

Noen her som har vært borti samme ?

Jeg har sitti å fundert litt og lurer fælt på searen men kan ikke se noen skader på den

Link to comment
Share on other sites

Jeg var borti noe lignende med en CZ mod.70 tidlig på 90`tallet en gang. Det var nok selvforskyldt. Den hadde en vanvittig hardt avtrekk, og hobbysmeden fikset litt på dette vha en fil. Testskyting med fullt magasin, og etter første avtrekket var magasinet tomt i løpet av knapt ett sekund.. Godt jeg testskjøt ute i guds frie natur :-)

I ditt tilfelle kan vel slakk avtrekkerfjær eller skitt i hakket på hanen/slitt avtrekkerspor i hanen forårsake slikt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker for det meste 124 gr Sellier & Bellot så jeg skal da tro det er nok fart i de til å dytte sleiden helt bak, alle fjærer er orginale,

men når jeg testet avtrekksvekten så holder denne altså ikke 1360 gr lenger, (målt med klubbens 1360 vekt) i mangel på elektronisk vekt fyllte jeg ei flaske vann så den veide 1200 gram + litt ståltråd. da gikk den ikke av på 1200 gram men kan da ikke tro at 160 gram for lett avtrekk kan få den til å nesten gå fullauto? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...