Jump to content

Rimelig 224-pipe? (var: Sako Vixen i en Zastava-stokk?)


Erlend Meyer

Recommended Posts

Ryktene vil ha det til at man kan passe en Vixen i en zastava-stokk: viewtopic.php?f=38&t=6656

 

En ferdig sak fra Rafdal eller McMillan vil nok være den beste løsningen, men det vil også koste mer enn jeg ga for rifla. Om det ikke krever mer enn litt spikking og sparkling så kunne nok dette bli en grei løsning for min del, men hvilke stokker er egentlig tilgjengelige for tiden?

 

Edit: Jeg er på jakt etter en lett stokk, aller helst kompositt.

Editedit: Stokk i orden, nå må jeg ordne pipe.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du får orignalt design til Skao Vixen hos McMillan med Edge teknologi. Stokk på 550 gram akkurat "maken" til originalen ville kanskje vært noe, men det kan kanskje være en ide å levere en kupong hos Norsk Tipping først. En slik Flat Top og så tilpasse sjøl KAN være et alternativ om man synes det er OK å krafse i dette materialet.

Link to comment
Share on other sites

Da løste dette seg, har fått napp i en ferdig ombygd B&C for jobben.

 

Det neste som må ordnes er en grei pipe. Trenger ikke et superduper-emne til ørten tusen, bare noe som går greit nok. Har et Shilen-emne i 1:12 om det kniper, men skulle helst hatt noe med 1:9 som den andre pipa. En mulighet jeg vurderer er en rustfri DPMS-pipe. Noen av disse har svjv blitt levert uten borret gassport, men til riktig pris skal jeg alltids leve med å plugge den.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

...... mye ligger uansett i en slankere pipe ..........

Det har du nok helt rett i, men kunne du gi ei tilbakemelding på hvor mye du sparer med å gå ned i diameter f.eks. Hvis du har originalpipa i samme lengde som den nye og du har dreid ned til f.eks en mm slankere profil. Forstår jo at dette ikke er noe du kan svare på nå, men jeg er en tålmodig sjel (i egne øyne) så jeg venter gjerne ei stund på svaret.

Link to comment
Share on other sites

Her er børsa som den er i dag:

Kasse+beslag: 980g

Stokk: 1090g

Pipe: 1650g

Kikkert: 470g

Sum: 4,2kg

 

Målvekt er ikke klart definert enda, men en kilo må en vel kunne fjerne? Pipa er 26mm ved kassa og sylindrisk 22mm fra ca 100mm foran kassa. Jeg ser for meg en ny pipe på 18-20 tommer, 16mm munning, muligens flutet. Det burde være mulig å få pipa ned i under 800g på den måten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...