Jump to content

Neck sizer (lee) riper hylsehals


Scitech

Recommended Posts

Hei!

 

Prøvde Lee neck sizing die her om dagen og la merke til at den la igen 4 doble striper/riper nedover langs hylsehalsen. Jeg skjønner naturligvis hvor disse ripene kommer fra, men jeg skulle gjerne vært foruten. Er det rett og slett ei dårlig die jeg har fått, eller må jeg pusse gjennom dia grundig før jeg bruker den til å presse? Hylsene jeg prøvde i første omgang var bare S&B hylser som jeg ikke har tenkt til å benytte, men vil gjerne se at alt går som smurt før jeg bruker Lapua hylsene :) Har forøvrig ikke vært noen problemer med Helpressing dien.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet ikke jeg hvor mye du kan om denne Lee Collett dien, men hvis du ikke har brukt en slik før så ville jeg satt meg 100% inn i bruksanvisningen og sett et par videoer på YouTube kansje før jeg bruker den!

Den må stilles inn riktig, og de stripene du snakker om er relativt vanlige når en bruker Collett die :)

Link to comment
Share on other sites

Nå var vel ikke spørsmålet, hvordan dia virket? ;)

Jeg bruker aldri collettdier selv, men pussig nok har jeg 3-4 stk...kjøpt mest av ren nysgjerrighet. Disse ripene du beskriver la jeg også merke til når jeg skulle teste vidunderet, og brukte P800 våtslipepapir til å pusse vekk gradene innvendig i klemhylsa. For å få vekk de siste merkene, brukte jeg en dremel m/polérstift. Nå ligger de i en skuff og lager ikke merker lengre[sMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES] Lee har en lei tendens til å leverer "halvfabrikata light" men det funker jo greit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også gått over med litt fint pussepapir, samt rengjort dien. I tillegg har jeg kjørt rundt 150 testpatroner imellom av diverse ymse slag (S&B og Partizan). Har ikke tenkt å lade disse uansett. Etter dette har stripene stort sett vært fraværende og de 10 Lapuahylsene jeg kjørte imellom har en skinnende blank hylsehals :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...