Jump to content

billig 6,5x55


Havardda

Recommended Posts

Er på utkikk etter en rifle i kaliber 6,5x55 som ikke er så veldig dyr..

kikket først på en howa 1500, men den fantes ikke i det kaliberet, så nå har jeg kikket litt på zastavaen, men har ikke funnet noen tester på den.. noen som har erfaring med denne? eventuelt kan anbefale en annen?

Link to comment
Share on other sites

I stedet for Zastava så hadde jeg kjøpt meg en CZ 550 American, fin solid rifle med mauserutdrager. Litt tung riktignok, men her er det kun treverk og stål, null plast og aluminium. Børsa trenger en beddejobb men det gjør de fleste nye rifler så det er greit nok.

 

En test av Gjørund Lien.

 

Ett bedre tilbud en dette hos Axel Bruun Sport AS finner du neppe.

 

Jeg er på ingen måte uhildet når det gjelder CZ'n da jeg har en selv. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte ei zastava i 6,5x55 til fruen,men der var vi litt uheldige og fikk ei mandagsbørse,første feilen var at sikringa ikkje virka,fikk tilsendt nytt avtrekk og da ordna det seg.feil nr :hevarmsløftet var så tungt (uanstt ammo) at fruen klarte ikkje å lade om sjøl.Feil 3:magsinbunnen spratt opp akkurat når den hadde lyst.feil 4:ved omladning kasta den ikkje ut hylsene.

Det endte opp med at eg fikk heva kjøpet på rifla,og la 1500 kr i mellom og fikk en tikka t3 lite istedenfor :D

Svogeren min kjøpte også en zastava,den har det ikkje vert noe tull med i det heile tatt.

jaktdepotet hadde tilbud her tidligere på t3 lite til en billig penge,tror eg ville ha tatt en tur innom der å hørt.

Link to comment
Share on other sites

Er på utkikk etter en rifle i kaliber 6,5x55 som ikke er så veldig dyr..

kikket først på en howa 1500, men den fantes ikke i det kaliberet, så nå har jeg kikket litt på zastavaen, men har ikke funnet noen tester på den.. noen som har erfaring med denne? eventuelt kan anbefale en annen?

 

Jeg hadde gått for en Howa, er kjempefornøyd med min. Og ja, man får Howa i 6,5x55

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hadde gått for en Howa, er kjempefornøyd med min. Og ja, man får Howa i 6,5x55

 

Jeg vet man fikk Howa i 6,5 tidligere men disse slet ofte med presisjonen ( Amerikanere og metriske kalibre ) så disse forsvant fra markedet. Har Howa kommet med en ny serie i 6,5 eller har du en av de gamle?

Link to comment
Share on other sites

Brodern har ei Zastava i 6,5. Måtte til litt justering og tighting av skruar etc for å få alt til å fungere skikkeleg når vi fekk børsa i hus, men ellers har den fungert veldig bra. I sommar bytta han ut billig-bushnell'en med ein Zeiss 2,5-10x50, og fekk satt på ein Hausken standarddempar. Har inntrykk av at skyteopplevelsen vart ein heilt annan, og ny skyte fyren eigentleg veldig bra med Zastavaen.

 

Ellers er det gode tips både med ombugging av banemauser og Zoli'en til Herman.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hadde gått for en Howa, er kjempefornøyd med min. Og ja, man får Howa i 6,5x55

 

Jeg vet man fikk Howa i 6,5 tidligere men disse slet ofte med presisjonen ( Amerikanere og metriske kalibre ) så disse forsvant fra markedet. Har Howa kommet med en ny serie i 6,5 eller har du en av de gamle?

 

Har ikke Howa i dette kaliberet selv, men det ser ut som de har kommet med ny serie i dette kaliberet. Står ihvertfall oppført som ny i 2008 katalogen. Vet ikke om det er tatt inn noen til Norge enda, men jeg ville hørt med jaktdepoet hvis jeg var deg. Regner med at presisjonsproblemene er rettet opp siden de relanserer kaliberet.

Side 11 i denne katalogen.

http://www.legacysports.com/pdfs/Legacy ... atalog.pdf

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg vurderer å bytte ut min 6,5x55 Tikka T3 lite.

 

Våpnet er 2 år gammelt og skutt ca 100 treningsskudd, to oppskytinger ( ca 70skudd) og ei elgku :D

 

Orginale optilock ringer og baser følger med.

 

 

Hvis dette kunne være av interesse, send meg en pm da vell.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...