Jump to content

kjøpte meg en Beretta sp1


Tomaso

Recommended Posts

Gratulerer med ny smellert. Kjøp en rull innpakningspapir og klipp av noen én meters flak. Heng de opp på 15 meters hold og så skyter du på med de forskjellige chokene. Noen vil si andre avstander er bedre. Samme det bare du holder lik avstand gjennom hele testen. Da ser du hvilken samling de forskjellige chokene gir. Når du har funnet ut samlingen i de forskjellige chokene så monterer en for langt hold i ene løpet og en annen for kort hold i det andre løpet. Deretter er det å trene slik at du husker hvilket løp som skal smelle på langt hold og hvilket som skal smelle på kort hold.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt 1/4 & 1/2 når jeg går støkk i skogen, med førstnevnte i nedre løp for førsteskudd.

På fjellet og ved kysten vil jeg nok nå bruke 1/2 & 3/4, i og med at man da kan bruke bly og avstanden fort kan bli noe større.

Ellers er det bare å si at du har kjøpt deg en flott følgesvenn for resten av livet :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om din leirdue-skyting er ensbetydende med jegertrap så går det mye i 1/4 og 1/2 Choke.- Prøv litt med begge,.. beror litt på hvor "snar" du er til skudd.

Denne kombinasjonen er vel heller ikke helt feil til bruk på allsidig jakt.

 

Istemmer med øvrige og gratulerer med fornuftig valg av hagle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...