Jump to content

Erfaring med denne stokken?


Recommended Posts

Jeg trodde denne mauser syken hadde blitt borte fra meg men neida. Kjøpte meg en Brno VZ.24 og nå er den her igjen. Tenkte jeg skulle lage ei billig rifle til jakt og skyting og derfor lurer jeg på om noen har erfarin med denne stokken?

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=653574

 

Passer de fleste løps profiler i den og kan den eventuelt utvides hvis det er lite plass der?

 

Tenkte jeg skulle bruke denne stokken og sette på ett rødpunktsikte jeg har liggendes :wink:

 

Ferdig børse 1600kr pluss frakt og søknader :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Var ikke den VZ-24 din numerlik og fin? I såfall synes jeg du skal gi f... i ombygging av den. Landrø har pallevis av HV-mausere til den slags bruk!

 

Skal ikke gjøre noe med den....Bare bytte stokken. Orginal stokken skal jeg beholde når jeg vil være litt nostalgisk og kose meg. Skal ikke gjøre noe annet(trenger ikke det med denne stokken)

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde denne mauser syken hadde blitt borte fra meg men neida. Kjøpte meg en Brno VZ.24 og nå er den her igjen. Tenkte jeg skulle lage ei billig rifle til jakt og skyting og derfor lurer jeg på om noen har erfarin med denne stokken?

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=653574

 

Passer de fleste løps profiler i den og kan den eventuelt utvides hvis det er lite plass der?

 

Tenkte jeg skulle bruke denne stokken og sette på ett rødpunktsikte jeg har liggendes :wink:

 

Ferdig børse 1600kr pluss frakt og søknader :mrgreen:

 

Ja, har erfaring, og har bare en ting å si: GLEM DET

 

tung og ubrukelig. Dette ER ekte plast det. skal du montere kikkert, må du være tilnærmet skiraff.

 

Dette er noe av den værste dritten jeg har kjøpt fra Midway

Link to comment
Share on other sites

Den passer vel heller ikke til en '24, den er jo kortere enn en '98, i alle fall er min det.

 

 

?? VZ-24 er nøyaktig lik M98K med unntak av hevarma, som ikke er bøyd.

Link to comment
Share on other sites

Stokken er vel ikke så fryktelig tung. Er den det da?

Joda, det er plast, men den er ganske stiv og grei. Overtreet er ikke særlig brukandes, men hvis du kaster det og bruker en vanlig kikkertmontasje isteden, så er det ikke så gal stokk. Den har gummi rekylpute som er passe myk og har mye friksjon. Pistolgrepet er veldig behagelig, da det er 'tatt ut' litt ekstra slik at du får håndleddet mer rett bak hånda.

Nå er det jo klart at dersom man slenger i 3-4ganger så mye penger, så kan man nok få en skikkelig komposittstokk, og det er helt sikkert bedre. Men, til å være en stokk til under tusenlappen, så synes jeg den er ganske OK.

Som sagt, den er ihvertfall veldig god å holde.

 

http://img241.imageshack.us/img241/2431/m98atidz4.jpg

m98atidz4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Erfaring med denne stokken?

73alfa 17 Okt 2008, 22:40

 

Stokken er vel ikke så fryktelig tung. Er den det da?

Joda, det er plast, men den er ganske stiv og grei. Overtreet er ikke særlig brukandes, men hvis du kaster det og bruker en vanlig kikkertmontasje isteden, så er det ikke så gal stokk. Den har gummi rekylpute som er passe myk og har mye friksjon. Pistolgrepet er veldig behagelig, da det er 'tatt ut' litt ekstra slik at du får håndleddet mer rett bak hånda.

Nå er det jo klart at dersom man slenger i 3-4ganger så mye penger, så kan man nok få en skikkelig komposittstokk, og det er helt sikkert bedre. Men, til å være en stokk til under tusenlappen, så synes jeg den er ganske OK.

Som sagt, den er ihvertfall veldig god å holde.

 

http://img241.imageshack.us/img241/2431/m98atidz4.jpg

 

Nå var vel hele påenget med kjøpet av denne stokken at jeg IKKE skulle borre kassa og smi om hevarmen. Hvis jeg skulle bruke så mye tid og penger hadde jeg heller kjøpt en laminatstokk :wink: Men hva er så ille med overtreet?

Link to comment
Share on other sites

Overtreet er plastikk, og kanskje ikke det beste i verden med tanke på kikkertmontasje.Det er nok greit nok, men en vanlig kikkertmontase er nok et lite hakk bedre. Overtreet som følger med stokken blir litt vel høyt, så en vanlig montasje kan altså få kikkerten litt lavere ned mot pipa.

Har du forresten 'standard' pipe, eller noe annet? På børsa mi var det match-pipe, og den er litt tykkere enn den gamle M98-pipa. Dette medfører ørsmå problemer for infesting av overtreet.

Link to comment
Share on other sites

Det er en helt orginal VZ.24 i 8x57IS. Vil ikke ødeleggeden med og smi hevarmer og borre i denne flotte saken. Derfor har jeg tenkt og bruke denne stokken da den gjør at jeg ikke trenger og ødelegge børsa. Skal montere en liten rødpunktsikte ikke kikkert så dette skal ikke lage noe problemer. Men det er vell kolbeforhøyer til stokken så om du kommer høyt opp gjør vel ikke det noe så lenge man har skin kontakt?

Link to comment
Share on other sites

Det følger med kolbeforhøyer til stokken ja ( du ser den på boildet mitt). Den er skrudd fast oppå stokken, så man kan altså velge om man vil montere den eller ikke. Bruker du en rødpunkt som monteres helt nedpå skinna/overtreet, så er det nok ikke noe problem at den blir for høy. At skinna er av slastikk/kompositt gjør vel heller ikke noe da det ikke er snakk om noe forstørrelse i en rødpunkt, og ikke veier den mye heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...