Jump to content

Klage på børsemakerjobb


AkE

Recommended Posts

Jeg fikk en børsemaker til å lage en innstikkspipe i full lengde til min D99 i kaliber 7x57r. Fikk den igjen og må si jeg ikke er helt fornøyd. Teorien med en innstikkspipe er jo at man skulle kunne ta den ut og inn ved behov, og at treffpunktet skal holde seg. Dette går ikke, jeg må løsne justeringsskruene for å få løs pipa. Kunne levd med dette hvis pipa hadde holdt seg på plass men det gjør den ikke.

 

Løpet er bare festet med justeringsskruene i front av løpet, og jeg kan ha skutt inn pipa og så går det en 3-4 skudd så følger brått pipa med litt ut og alt må gjøres på nytt igjen. Er ikke mulig å få dratt til justeringsskruene noe mer heller. Kan prøve å legge ut noen bilder i kveld.

 

Hva hadde dere gjort? Er ikke akkurat aktuelt å sende avgårde drillingen igjen nå så nærme jakta.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dersom børsemaker kun lager ei pipe som ligger an i hele kammeret, og som lagres opp i i-ring av gummi i løpet. Pipen må da bøyes for å oppnå ønsket treffpunkt. Denne pipen beholder treffpunkt ved ut og innmontering igjen.

Piper som er lagret opp i front, med justeringsmulighet må skytes inn hver gang.

 

Husk at tyskerne jakter "alt" på et lite område, gjerne fra jakttårn. Da er det kjekt med et haglløp, et grovt rifleløp, og et grannere rifleløp. For jakt i Norge er nok slike løp mest kjekt å ha..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...