Jump to content

blyskudd kaliber 10


kilden

Recommended Posts

Jeg har ikke lada en skit, jeg sa jeg har testa,,,,,, di jeg fikk prøve var mjuke,, han som lada sa at det ikke gikk an å få di harde som fabrikskudd. Han fulgte lademanualen med max lading og vi testa di på 60 m hold.. Hjemlada lagde bulker i malingsbøtta. Fabrikkammo plystra rett igjenom . Det var hagl nr 4.... Men mulig noen klarer å få et hjemsnekkra 10er skudd til å bli bedre en dagens fabrikk ammo.. Men da burdi di kanskje søkt jobb hos federal som superoppfinner og fixe seg patent på patron...

Link to comment
Share on other sites

hei de dbb X federal som du viser til tror jeg er stålskud,,, de er tette hulser for og ungå fuktighet, videre er også pelletsen legert med kopper for og umgå korresjon..

prisen er svimlende høy,,, for 2 år siden kjøpte jeg endel 10/90 av jaktdepotet i stål federal de var ikke nevneverdigt dyrere en 12/89..

 

og ja og skyte 10 kontra 12 er stor forskjell,, hagla veier 5 kg + så den er posteringshagle...

mvh kilden

Link to comment
Share on other sites

Jeg ref til federal BLY!!!!! Jeg har hatt ei browning gold pumpe i cal 10 i mange år, den er solgt, nå har jeg kun ei enkeltløper på hytta i cal 10 ,, har vel skutt noen x antal hundre skudd med 10 ere så jeg TROR jeg har litt peiling

Link to comment
Share on other sites

Snurre Øyen,,,, jeg skriver tror fordi her inne på forumet kan man ikke si noe bestemt.. Erfaring er noe man opparbeider seg, så jeg 'tror' flere hundre skudd med cal 10 er relevant ... Desuten TROR jeg du Snurre ikke har prøvd ei cal 10 engang :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...