Jump to content

gjenger på dempere


aiwass

Recommended Posts

hvordan er gjengene på en a-tec tmm5 demper mot f.eks en br t8?

 

er det noe som passer om hverandre av de forskjellige demper typene?

 

har forøvrig også et annet problem.

lyddemperen min demper nesten ikke i det hele tatt.

det er en a-tec tmm5.

noen som har erfart det samme?

Link to comment
Share on other sites

Gjenger får du slått i forskjellige størrelser, ikke noe eget for hver fabrikant.

Sålenge gjengene på løpet og demperen er like kan du skru på hva som helst. Bare å måle hvilke gjenger du har det.

 

Demperen demper ikke? Høres litt merkelig ut..... Hvilket kaliber har du, og hvilken ladning bruker du?

Link to comment
Share on other sites

tja, det kan jo være.

sendte en mail til produsenten og han mente at det var noe galt et sted.

 

løpet er kortet til 53 cm, og patronene er enten elg-patron eller norma fågelmatch/helmantel.

prøver å få tak i selgeren, så får håpe det blir orden i sysakene.

Link to comment
Share on other sites

Jakter hjort med en kamerat og han har TMM5 demper. Også denne smeller omtrent like mye med som uten demper med bruk av Fusionkuler

 

hmm. det er rart dette her. hører omtrent bare god-ord om a-tec og at demper'ne deres demper veldig bra.

(det betviler jeg ikke) men det er rart at i noen tilfeller er det omtrent ingen effekt.

en type kule er jo greit, men her gjelder det uansett virker det som...

 

er det noen som har en "tegning"/skjema over oppbygningen til demperen?

Link to comment
Share on other sites

merkelig.............

 

Jeg har en TMM5 demper på ei 25-06, denne demperen er i kal 30, så ikek like bra tilpasset som din.

 

25-06 brenner av samme/tildels mer megnde krutt enn 30-06, da vi snakker om hastigheter rundt 1000ms på det meste jeg skyter.

 

Vedr dempingsgrad: har hatt hausken standard, denne dempet bedre enn TMM5 i mine ører, men var større og tyngre.

Om du ikke hører forskjell med og uten demper må noe være RIV RUSKENDE GALT!!!! ER du sikker på at du ikke rent subjekivt hadde forventet mer av demper og dermed blir litt lurt? For forskjellen er stor. Jovisst smeller det , men ikke mer enn at jeg glatt kan smelle av flere serier uten klokker på om så. Tar jeg av demper blir riflen en kanon

 

Nå har jeg 65cm pipe, kan hende er dine 53cm kort mtp kruttype og forbrenning, men allikevel burde du høre stor forskjell.

 

Du kan evt prøve å montere ett par ekstra moduler på din TMM5????

Link to comment
Share on other sites

det er en remington i kaliber 30-06.

ladning husker jeg ikke i farten, men har skutt med både hjemmeladd og fabrikk.

 

hadde det vært kulelyden jeg hørte hadde det vært greit, men den låter omtrent som en hagle.

 

Min 30-06 med VMAC3 demper høres også ut som en hagle med demper montert, og da e man nede på et nivå som e mye bedre for hørselen enn en 30-06 UTEN demper... Mitt løp er 55cm, men tror ikke det skal være så mye forskjell.

 

Under jakta i år skjøt jeg 6 skudd på en dag(flere dyr) uten å får øresus. Det hadde eg hadd UTEN demper.

 

Tror du rett og slett har for høye forhåpninger i forhold til realiten.

Link to comment
Share on other sites

det er klart jeg hadde store forventninger. :P

har hørt så mye god-ord om dempere av alle slag, og hørt så mye fine smeller fra banen.:)

 

det får gå ut jakta så får jeg se hva jeg gjør.

 

skal ihvertfall sjekke med kronograf og db-måler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...