Jump to content

Speer Bullets.


toxic

Recommended Posts

Heisann alle,

har kjøpt meg noen kuler med navn: Speer hot core spitzer 180 gr til en 308w.

kulene hadde jeg tenkt og ladde til elgjakt men så undersøkte jeg litt på nett og noen sier der at den er for rein og hjort og andre sier den går fint og bruke til elgjakt.

ble litt i tvil da så er det noen her som vet noe sikkert?

har noen ladedate på den kulen, da tenker jeg på kruttmengde, bruker krutt whittavori N140 på elgskuddene jeg lager men da med A-frame kuler på 180 gr.

 

Mvh: toxic

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar,

blir og prøve meg fram med den kulen og N-140 krutt, tror jeg starter på 42grn krutt så får vi se.

har vært veldig frustrerende og lese på diverse forumsider, noen sier at man ikke må bruke de kuler til elgjakt og andre sier at det går helt fint.

Når man ikke får konkrete svar,ja eller nei så blir man usikker om de kan brukes eller ikke.

har jo ikke lyst og skadeskyte noe vilt..

Link to comment
Share on other sites

har vært veldig frustrerende og lese på diverse forumsider, noen sier at man ikke må bruke de kuler til elgjakt og andre sier at det går helt fint.

Når man ikke får konkrete svar,ja eller nei så blir man usikker om de kan brukes eller ikke.

 

montro hvordan folk klarte å få livet av dyr i gamle dager før alle superkulene kom...? :mrgreen:

 

konvensjonelle blyspisser, litt tunge for kaliber og i relativt moderat hastighet - det funker det også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...