Jump to content

LPA-sikte på S&W 586


Domino

Recommended Posts

Jeg lurer på om jeg skal bruke gavekortene fra NM bane på et LPA-sikte til revolveren min (dersom det blir flere gavekort...). Hva vil jeg i så fall ha igjen for å bytte sikte sammenlignet med det originale? Er det verdt ca 1000 kr? Og er det såpass lavt at jeg kan beholde det originale kornet?

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat montert det på min S&W mod 19 2,5". Virker som om jeg må ha et noe høyere korn/frontsikte.

siktebildet blir mye roligere på en måte, liker at det blir bredere sikteskår. Har kjøpt det til 686-3 også, men må bore hull for å kunne montere det der.

 

Dyrt ja, men vert pengene mener nå jeg. Men det spørs jo hvor mye våpenet brukes, legger ikke de pengene på min mod 29 som kun brukes noen få ganger i året og i en gren jeg ikke har noen ambisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener bestemt at det er verdt pengene kontra et originalsikte. Min 686 med LPA TXT er det våpenet jeg er mest fornøyd med siktebildet på. (Og ene Sig`en som har identisk baksikte)

 

Kornhøyde vet jeg ikke, men det vet nok han gavekortet skal løses inn hos...

Link to comment
Share on other sites

LPA er et glimrende sikte, men det fins en billigere løsning der du får eksakt samme høyden som originalsiktet.

Weigand sikteblad installerer du på noen minutter, og siktebildet blir mye bedre, samtidig som mesteparten av slarken forsvinner.

Vi brukte dette på revolveren til gurrungen, og det ble riktig så bra.

Uansett, LPA er bedre, og er nok såpass stillbart at du ikke behøver å bytte korn.

Link to comment
Share on other sites

dette siktebladet du snakker om El Gringo.....er dette nøyaktig samme høyde som det originale ? kunne tenke meg å bytte baksikte på min 686 2,5" spesialrevolver men er redd den blir for høy, den går akkurat i kassa med originale sikter

Link to comment
Share on other sites

686 2,5" går i kassa med LPA, men du må ha Hogue Bantam grep. Det burde også gjelde for Weigand-bladet.

 

Ellers må ihvertfall 686 ha høyere framsikte ved bytte til LPA. .278 er en bra høyde. Absolutt verdt pengene!

Link to comment
Share on other sites

Jeg endte opp med å kjøpe en pose med reservedeler til min Pardini grovpistol i stedet. Jeg har egentlig aldri følt at det justerbare originalsiktet på revolveren har vært et problem. De gangene jeg ikke har vunnet eller fylt løypa har det ikke vært siktets feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...