Jump to content

Montasje til Sako 75


msteiro

Recommended Posts

Hvordan er denne montert? Skruer?

 

Ser at Recknagel har en skinne som passer til sporene i kassen til Sakoen.

Bedre løsning, eller må det mekkes på av børsemaker?

 

 

Umbrakoskruer ja. Er montert av børsemaker, er ei Remington 7 skinne opprinnelig. Hadde nok satset på Recknagel hvis du tenker på å montere selv.

 

Rettelse: Torx skruer etter nøyere sjekk ;-)

Link to comment
Share on other sites

Alan Rohne selger Contessa skinner som festes uten å borre. Er litt trangt framme på skinna hvis du har kraftige ringer. Near i Canada lager og skinne, den jeg har må låsekassa borres.

Liker å ha mulighet for å lade fra toppen på Sakoen, dette blir litt trangt med picatinny.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp gått bort fra EAW fordi det blir såpass dyrt hver gang man skal ha ekstra ringer, men ellers takk!

 

Er Alan Rhone jeg har sett på, virker greit med noe som går i skinnene som er der uten noe inngrep, vært nok hos børsemaker med Rem'en siste ukene til at jeg går for noe som er laget for låskassen og kan monteres selv.

Link to comment
Share on other sites

Tipper Hansen gutta har recnagel sin modell.

Sist jeg hadde det, så var det en modell som passer "alle" kasser.

Den gjør jobben, men er ikke spesielt pen.

Jeg skulle montere en kort PM 2 (3-12x50) i lave recnagel ringer, men skinna var så lang, at jeg ikke fikk montert kikkerten slik jeg ønsket. Jeg kunne heller ikke sage/kappe av overskuddet av den lange skinna, da det er ett slisse spor i senter av skinna. Som gjør at skinna passer alle kasser.

Dette var på ei kort sako kasse.

Link to comment
Share on other sites

Da er skinnen i hus og montering blitt gjort..delvis ihvertfall.

Hadde den passet perfekt, ville dette tatt under fem minutter, men som det sto på hjemmesiden til Alanrhone måtte det noen ganger litt håndarbeid til for å få den til å passe perfekt.

 

Får se litt på hva det innebærer, men synes konseptet virker veldig lovende, og elegant løsning må en si.

Bilder under, som man ser passer det fremre festet, men det bakre går utenfor, vurderte å la det gå men så merket jeg at sluttstykket krasjet i den.

 

Fremre feste er fint.

axe4ib.jpg

 

Bakre ikke fullt så fint...

2ptyyvo.jpg

 

2dumfb6.jpg

 

Det man ikke ser på bildet er at det fremre festet sitter i en slisse, så det bakre festet er fast, mens det fremre kan flyttes frem og tilbake i forhold til skinnen.

2ir85ma.jpg

Link to comment
Share on other sites

De forhandler Recknagel også, husket bare at det sto på siden at noe håndarbeid krevdes pga noe toleranser på sako skinnen, og at de kunne hjelpe med dette.

 

Anbefalte bare en flat/nålfil og blåfarge for å se hvir det strammet, så filer man bare til den er helt flush. Burde gå greit å gjøre dette selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...