Jump to content

Bygge om Tanfoglio fra Standard til Open?


BenA

Recommended Posts

Ok, hva er rekkefølgen her?

 

Har da en Tanfoglio GK Custom LF.

Selge .40S&W toppen, melde fra til våpenkontor om at våpen splittes i deler? Kjøpe ny topp i 38 Super? Evt. beholde .40 topp og ha en 38S topp ved siden av?

 

Hva annet trengs? Kompensator? Slideracker? Nye magasiner? Thumbrest og sikte + montasje?

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt regnestykket ditt?

 

Ny topp 6-8000?

Komp; 800.- + jobb

Siktemontasje + sikte 4000?

Nye magasiner må man uansett ha så det dropper jeg regnestykket..

 

Så 14000.- mot en ny openpang som koster 30-50.000?

Link to comment
Share on other sites

Har foreløpig konkludert med å holde meg til Prod. og Standard ut neste sesong så blir det en ny vurdering da.

 

Har ikke sett noen "ferdig" openpang under 30.000.- (CZ, Sig, Tanfo, STI, Infinity etc)

 

Sabla moro idrett, høy "vil ha" og "vil mere" faktor, greit å tøyle seg selv litt avogtil :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare gjenta at å selge en løs topp fra en pistol vil være vanskeligere enn å selge en hel pang, et problem du tydeligvis ikke vil ta innover deg.

 

En helt ny open pang, med alt opptimalt utstyr og "nok" magasinger (et langmag koster fort 16-1700,-) vli nok kunne ligge opp mot 30.000,- ja.

 

Hvis du bare er ute etter å få bekreftet at det du skisserer er en optimal løsning kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt regnestykket ditt?

 

Ny topp 6-8000?

Komp; 800.- + jobb

Siktemontasje + sikte 4000?

Nye magasiner må man uansett ha så det dropper jeg regnestykket..

 

Så 14000.- mot en ny openpang som koster 30-50.000?

 

 

Optik og montasje til 4000 hørtes voldsomt billig ut. Montasjen til min open pang koster rundt 2800-3000kr+ aimpointen til 4500. (får jo såklart noen som er litt billigere, men ikke mye).. du har jo heller ikke tatt med verdien av gammel pistol.

 

Selv er jeg ganske overbevist om at du er bedre tjent med å selge og kjøpe en orginal open pang. Både funksjonsmessig og pengemessig...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo

Du trenger bare en ny pipe, komp, Samt rødpunktsikte og montasje.

Kan skyte 38 super/ Super comp/ 9mm med en 40 sleide. (har gjort det selv)

Med riktig mat kan Tanfoglio vare lenge.

Skal du gå for en egen åpen pang kan jeg annbefale CZ Czechmate i 9mm, ready to go rett ut av boksen, kan man få kjøpt for 20000 og opp for en brukt (veit om en demo skutt til denne prisen)

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummert; Tanfo blir nok kjørt videre som ren standardpistol, går jeg for åpen kjøper jeg ferdig jern til det.

 

Løpsbytte, kreved det besøk til børsemaker slik jeg har lest, eller er ett org. tanfo løp godt nok tilpasset i f.eks 9mm at jeg kan bytte til det om jeg ikke gidder å lade .40 for trening?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har det tynne løpet til tanfoglio med gjenger, putter man i løpet innenifra og skrur kompen på fra utsiden, og hvis ikke husker helt feil er det en litt lenger rekylfjær styring som "låser" kompen så den ikke skrur seg ut (samme løsning er det på Czechmate åpen klasse pistolen også)

Har en Tanfoglio stock som jeg lager et morsomt åpen prosjekt med, skal poste noen bilder og priser når jeg får den tilbake fra børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...