Jump to content

"Custom pelicase"


Fagerstad

Recommended Posts

Eg er på leit etter ein transportkasse med hjul liknande Pelicase som har ca. innvendige cm-mål 56-58x28-30x10-13. Eg har leita mykje på nettet, men finn aldri akkurat det eg leitar etter. Fann vel eit firma som kunne lage, men da måtte det vere minst 25 stk... Er det nokon som veit om firma som kan lage noko slikt? Den skal brukast til å ha ein oppdelt kipplauf med kikkertsikte i. Takkar for gode svar :D

Link to comment
Share on other sites

For en kipplauf, så bør jo en eller annen koffert for hagle kunne brukes?

 

Som et tips ville jeg vurdert en større koffert. Dette fordi en våpenkoffert utgjør 1 kolli hvor maks vekten er 20kg (+/-)

I min Peli Storm iM3100 som jeg bruker til en Blaser R93, så legger jeg også inn håndkikkert, kniv, lommelykt + + + for å utnytte vekten.

Link to comment
Share on other sites

Takk for innspel. Dimensjonane eg tenker meg er ganske gjennomtenkt. Eg har diverse peli/storm frå før. Eg har brukt storm 2500 i utlandet og den er forsåvidt grei, men den er unødvendig tjukk. Eg har litt sans for innpakking som folk ikkje skjønar inneheld våpen ;-) Eg har sjekka alle muleg produsentar med omsyn på ønska dimensjon og eg finn rett og slett ikkje noko som passer. Det er difor eg lurer på noko som er spesiallaga, men det må vere noko som liknar peli-type. Alu-kasse er eg ikkje så sugen på.

Link to comment
Share on other sites

Berg Emballasje på Kongsberg bygger hva som helst på mål, og formskjærer skum-liner ut ifra 3D-modell. Men, de lager nok kassene kun i finèr. Om noen kan lage "Peli-type" koffert i plast når du kun skal ha en stk vet jeg ikke.

http://www.berg-emballasje.no/

Jeg ser at nettsidene er under oppdatering nå. Tidligere hadde de bilder der av våpenkofferter som de har laget. Det er jordnære folk som det går an å prate med der, og de et svært behjelpelige når det gjelder småjobber for privatpersoner også.

Link to comment
Share on other sites

Fagerstad: om du skal stealthe våpenkassen er det vel bare å skaffe en slik flightcase som det linkes til, og smekke på noen klistremerker fra en musikkhandler og en under gjennomsnittet respektert gitarprodusent (man ønsker jo ikke å lure på seg en gitartyv, så noe jalla er optimalt) :)

 

Sent fra min Nexus 6 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...