Jump to content

Klikk i S&W 34


hikkas

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en smith mod 34 til spesial revolver. I følge forrige eier var han ikke plaget med klikk i denne. Har vært på skytebanen ett par ganger nå, og den klikker 2-3 ganger pr tønne. Og det er ifølge meg selv: Plagsomt!! Hva kan dette skyldes? Ammo? Utslitt? Ser at det er litt "endshake" i tønna, målte 15 mm. Kan det være en årsak? Må kanskje shimse tønna å se om det hjelper.

Kan man bytte til lengre tennål feks?

Link to comment
Share on other sites

Shimming av sylinder kan hjelpe deg, prøv det først, det koster lite.

15mm høres usannsynlig ut, men om det er 0,15mm du mener er det uansett for mye i mitt

hode. Jeg shimmer revolverene mine til null slark- dette gjør ofte sylindergangen litt treg, men det pleier å løsne etter noen hundre skudd.

Et annet tips er å shimme til null slark, og deretter legge litt fin slipepasta på opplagringsflaten mellom utstøteren og rammen, spinne sylinderene en stund, og rense.

 

Om det sitter wolff-fjærer i den kan det også være en årsak til svakt anslag. Har en slik I min J-ramme, og den fungerer bare mned federal hetter, selv om all slark er shimmet vekk.

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi Maxac smeller betydelig lettere enn CCI std vertfall, men den ammon kan være en pine i enkelte revolvere da den legger igjen avleiringer som gjør det vanskelig å få på plass neste skudd i tønna. Har løst dette med å ha med en børste og drar gjennom tønna ved halvgått feltrunde. God presisjon på disse skuddene i mine .22 revolvere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...