Jump to content

Klubb som passer? Evnt steder man kan skyte?


JustMe

Recommended Posts

Jeg har null skyteerfaring, annet enn noen luftgevær jeg har dratt til skogs med som ungdom og skutt med utenfor allfarvei. Nå i det siste har jeg fått lyst til å drive med det igjenn. Jeg antar att en miniatyrklubb er rett plass, men finnes det en klubb der man kan skyte med eget våpen? Altså ikke ett konkuransevåpen, men en hatsan PCP rifle? Jeg kontaktet en miniatyrklubb, og der skøyt de kun med konkurransevåpen.

Hvis dette ikke går er det da noen steder man kan dra, eller annen klubb man kan melde seg inn i? Kan man bruke en skytebane i skogen uten å være med i klubben, må man ha kurs først og slike ting. Takk for evnt input.

Oslo og romerike er det området som er mest aktuellt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har klubben skyteprogram for 4,5mm luft så kan du skyte med hva som helst av luft i det kaliberet.

Om du brynes mot konkurransevåpen til 30k er ikke mye å bry seg om.

Det finnes de klubber som er litt firkanta, det kan fint skytes med grovkalibret pistol på innebane, men ikke .22 luft da de ikke er noe program for det....blærg.

Link to comment
Share on other sites

Altså, jeg vil si at "har klubben program for 4.5mm skal du kunne skyte med hva som helst i dette kaliberet" er litt lettvinn omgang med saken.

 

Jeg er selv medlem av klubb der vi både skyter med luft, og krutt. Og vil stå i fremste linje for å nekte bl.a. min egen luftrifle brukt på anlegget vårt for 10m luft. Ganske enkelt fordi det vil maltraktere kulefangerne. En FAC-nivå pcp-luffe leverer et trøkk som kan ta knekken på veldig mange av de moderne elektroniske skivene (og også kulefanget på tradisjonellt). Slike moderne, kraftige, saker har mere ute på en 50-meter å gjøre (finn en klubb som driver med metallsilhuett så kan de helt sikkert hjelpe deg. MS har faktisk programskyting med luftrifle ut til 50 meter, og luftpistol til 20)...

 

//Svein

Link to comment
Share on other sites

Takk for input. Jeg tror nok jeg melder meg inn i en miniatyrskytterklubb i løpet av høsten. I mellomtiden har jeg vært en hel del å skutt på osloskytesenter, med flere forskjellige luffer. Mest en co2 pistol.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...