Jump to content

ombygging av 30-06 til 458


pejo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det kan virke fristende å ha samme størrelse på hylsehodet, men om ikke dette skal være et switch-barrel system, er vanlig .450 Marlin langt å foretrekke. Tidligere ville jeg sagt .458x2", men etter Moens aritkkel forstår jeg at der er mer arbeid enn morro. Du kan få brotsjet lenger friflukt for å bruke lenger kuler enn originalen. Totalt sett er nok dette mindre arbeid enn en patron med rebattert rim - selv om det er avhengig av hvilken kasse man bruker.

 

.45 Blaser har mye større volum enn Socomen, men har dette problemet med svak skulder. Kansje man skulle bestilt en brotsj med skarpere skulder... Vanlige Blaser hylser er ikke vanskelige å få tak i, men er nok dyre.

Link to comment
Share on other sites

Tanken var tilpassing i et switch barrel system.

 

Blir dette realisert ser jeg at det vil bli en ekstra bolt til magnum støtbunn :mrgreen: . Alternativt utvide eksisterende, og det blir et system på denne bunndiameteren.

 

Det har jo flere her på forumet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da vil du trenge ekstra bolt, og et ekstra underbeslag for patron nummer to. Dette blir dyrt og upraktisk.

Personlig hadde jeg gått for to separate våpen her, og kjøpt en billig rifle i .458 WinMag.

Eller sett nermere på .400 Whelen, .411 Hawk eller .425 Fossdal.

Eller du kan selge den du har, og heller få en rifle med løp i .300 og 458.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...