Jump to content

Hjelp kjøp av Beretta 685 cal 20 magnum.


Makkas

Recommended Posts

Hei jeg er helt fersk på hagle siden jeg har bare jaktet med rifle og har nå søkt om cal 12 og 20 siden jeg har 2 irske settere jeg kan bruke så mye jeg vil :)

her er egentlige problemet mitt: jeg har fått tilbud om å kjøpe en Beretta 685 cal 20 fra 1992 for 5000kr så det jeg lurer på er om 5000kr er en upris eller om det er en grei deal, haglen er fin og hel. og det andre er om denne hagla holder mål til jakt av fugl, rype, tiur osv jeg finner heller ikke mye info om beretta 685 så all hjelp fra dere erfarne jegere der ute tas imot med STORT TAKK :)

Link to comment
Share on other sites

Bedre børse får du neppe til den prisen, anbefales. Kort fortalt er det vel samme børsa som en 686, men med faste choker og uten ejektorer. Og det har en nå egentlig ikke bruk for- om ikke våpnet har full trangboring på begge løp. Er børsa velholdt og fri for rust er det et meget godt kjøp. Kaliber 20/76 holder i massevis, og 30 gram hagl er like tungt om det skytes fra en kaliber 12 eller en kaliber 20- men børsa er som regel tyngre og mere klumpete i kal 12 :wink: Eneste minuset jeg kommer på med en 685 som førstevåpen er at du nok blir rimelig skuffet om du om du har planer om kjøpe deg en annen hagle senere- til overkommelig pris.....

Link to comment
Share on other sites

685 er identisk med 686 bortsett fra ekstraktor i stedet for ejektor og mindre gravering på baskylen. Choker som er nevnt over ble introdusert på 686 kort tid før 685 ble tatt ut av produksjon.

Eneste minuset jeg kommer på med en 685 som førstevåpen er at du nok blir rimelig skuffet om du om du har planer om kjøpe deg en annen hagle senere- til overkommelig pris.....
Er ikke helt enig i denne - jeg har hatt min 685 i kaliber 20 i 20 - 25 år, og det tok meg en jakttur å innse at jeg trenger ingen annen hagle til jakt.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...