Jump to content

remfeste til rem 870 ?


Roy

Recommended Posts

EDIT: Ser noen kom før meg..... Men der har du delene du trenger. Lykke til :D

 

hehe, ser tittel ble endra kjapt, godt! Husk alltid beskrivende tittel, ellers gidder mange ikke sjekke tråden din vet du :wink:

 

Jeg har ei 870 jeg monterte reimbøyler på. Skrudde en rett inn i stokken bak og fikk tak i en slik type foran som måtte borres inn og monteres i "koppen" som er gjenget fast fremst på magsinet under løpet.

 

Ett annet enklere alternativ er å skru inn vanlig reimbøyle i stokken bak, og derett bare surre en vanlig nylonreim rundt løpet foran på haglen, mellom sikteskinne og løp i de åpningene, da blir den ikke i veien.

 

Ellers vet jeg Midway har flere typer bøyler til 870:

 

Link:

 

typen jeg har men ferdig lagd:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=611233

Link to comment
Share on other sites

Den som Jakt og friluft selger er bare ræva..... Den bør modifiseres....

(Det er muligens det eneste ubrukelige de har, unntaket som bekrefter regelen...).

 

Den koppen som skrus på rørmagasinet, der er remfestet, og på den jeg fikk med hagla mi, så er remfestet festet innvendig med en pinglete tynn plate, som skyves over gjennomgående pinne, med det bittelite radielt spor. Og i fjor, så løsnet den mens jeg gikk i fjellet, hagla over skuldra. Godt Norsk grunnfjell/ gneis under sålene... ladd hagle, sikring på, hagla roterte rundt og ned på den nedre remfestet... Løpet overlevde, men kornet ser litt rart ut. :?

Men det skal ikke være slik... :evil:

Kall meg gjerne overnervøs, men jeg blir rimelig forstyrret av ei ladd (men dog sikret) hagle som spretter bortetter grunnfjellet.... :wink:

 

"reparerte" med ei skirem, rundt løp, under sikteskinne, og en liten karabinkrok.

 

Fikk inn en litt lenger pinne, som jeg borret opp/ gjenget, la inn skiver og limte en mutter med locktite.... tror jeg har en sterkere løsning nå enn tidligere.

 

Vel vel, uansett; bommer like mye fremdeles.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...