Jump to content

Jervenduk innovasjoner/forbedringer?


furuoglyng

Recommended Posts

Jeg har både Hunter og Extreme. Er svært fornøyd med utstyret, men hvorfor er ikke armsokkene linket til hverandre med justerbar reim, slik at de ikke for nte gang glir nedover armene? Glidelåsen til armåpningen glir like godt, sånn at de ofte må draes opp for ikke å miste varmen inni duken. Hva med en bredere oppbevaringspose som også i tillegg kan komprimeres i tykkelse? Andre forbedringer?

Link to comment
Share on other sites

Har selv bare hunter, og er godt fornøyd. Samtidig, om det går an og si det slik, så hadde jeg forventet noe mere varme av den, iallefall om man leser reklamen! Føler strikken på armsokkene sitter ok nok egentlig. Har aldri følt noe problem med glidlåsen til armåpningene.

Oppbevaringsposen er ok nok, trang ja, men etter endel opp og ikke minst nedpakkinger, synes at det går fint, men ja, det blir litt dytt og press uansett.

Link to comment
Share on other sites

Det amerikanske forsvaret bruker Primaloft til å lage dresser istedet for å produsere potetsekker av dette stoffet som feks Jerven gjør. Dressen jeg tenker på er en sådan overdel/underdel ecwcs gen iii level 7 sak som moduleres over jakt/felt klær. Utstyret skal holde deg varm mens du er passiv i 40 minus og samtidig er man mobil, uten det styret å måtte plundre rundt i en sekk evt ta den av+pakke den inn. Tenker at en tynn vanntett fjellduk som passer i jakkelomma uten isolasjon kunne brukes som tillegg over dette ved behov, eller som vanntett sovepose forsterkning og tarp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...