Jump to content

Howa 1500, tikka t3 eller browning a bolt 3


LitenLuring

Recommended Posts

Etter mye om og men og lesing av tester, annonser osv har jeg snevret valget av rifle inn mot to børser som jeg har for hånden nå. Det blir enten en pent brukt tikka t3 laminat ss i 308. Kun skutt et par hundre skudd. Eller det blir en helt ny howa 1500 enten precision eller houge. Alle disse blir med en sonic 45 demper, og prisen er ikke så fryktelig langt fra hverandre. Tikkaen lander rundt 12 lapper med demper og litt ekstrautstyr. Samme lander en ny howa precision med demper, houge utgaven av howa kommer på rundt 10 lapper. Alle børsene er i rustfri utførelse.

 

Hva ville folket her valgt. Pent brukt tikka eller helt ny howa. Presisjon er et av de viktigste kriteriene, sammen med vekt. Ønsker ikke en alt for tung rifle, da jeg stort sett driver med smygjakt og sitter lite på post. Noen som har innspill som kan hjelpe meg med valget:-)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Howa 1500 uten noen som helst tvil. men sånn objektivt sett så spiller det ingen rolle hvem av di du velger, det er meget gode våpen begge dela. Jeg ville gått for howa rett og slett på grunn av alle ettermarkedsmulighetene. Selv har jeg en weatherby vanguard som er rebrand av howa 1500...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Jeg hiver meg på tråden da jeg er i samme dilema howa eller tikka,jeg ønsker best mulig presisjon så eventuelt hvilken tikka eller howa?

kaliber 308, vekt ikke så viktig

Jeg skal skal benytte MDT chassie ,er det mulig å bare kjøpe kasse med sluttstykke og avtrekk eventuelt bare kassa med sluttstykke,avtrekk og kjøpe løs pipe fra annen levrandør?

er ikke intressert i stokken

vet ikke sikkert om MDT lever til howa men til tikka t3 leverer de.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er med i et jaktlag dær de fleste har Tikka.

 

Min Howa skyter like godt som Tikkaene, som en stråle. De fleste som har prøvd rifla er overrasket over presisjonen og hvor "billig" rifla egentli er.

 

 

Min Howa er i kaliber 308, oppgradert med timney avtrekk og en boyds thumbhole stokk.

Link to comment
Share on other sites

Var en tur innom våpenhandleren igjen idag. Og i hylla der stod en browning a bolt 3. Dette virket som en solid og god børse. Synes stokken her var utrolig god å holde i, godt avbrekk. Beddet og frittliggende løp. Noen som har erfaring med denne børsa? Gav et særdeles godt førsteinntrykk?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...