Jump to content

Benelli Argo


erva

Recommended Posts

Jeg har en Benelli Argo i 3006 som er ett år gammel. Problemet med den er at skruen som holder forskjeftet løsner under skyting, nermest uansett hvor hardt jeg drar til. Under et feltstevne må jeg ihvertfal dra til skruen en gang for at forskjeftet ikke skal sitte løst/slarkete.

Andre som har samme problem? Jeg mener dette påvirker pressisjonen også, da momentet på denne skruen påvirker "spennet" forskjeftet lager mellom pipe og låskasse.

Forslag/gode råd?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det gjelder skruen som holder forskjeftet (remfestet). Etter svar fra J&F har jeg nå dratt skruen skikkelig hardt til og nå løsner den ikke lenger. Bruker rembøylen i "hakket" på mutteren og drar til. Pressisjonen er nå stabil.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Gammel tråd får nytt liv!

 

Når min argo var ny erfarte jeg noe av de samme problemene med presisjon som trådstarter beskriver, dvs løs skrue og dårlig presisjon.
Med utgangspunkt  i rådene i denne tråden har jeg pleid å dra til skruen foran på forskjeftet ganske hardt.

Etter at jeg begynte å dra til skruen ganske hardt har presisjonen på argoen vært god, men nylig fikk jeg problem med med å få magasinet til å sitte etter puss. En tur til Jakt og friluft på Gjøvik avdekket problemet, skruen var dratt til så mye at forskjeftet ble dratt bakover og gjorde magasinbrønnen for trang.

 

Konklusjon:

1: dra til skruen så den sitter, men om du får problem med å få inn magasinet har du strammet skruen for hardt.

2: takk til Jakt og Friluft for rask og god service

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...