Jump to content

Quick Load - nedlasting av filene?


razumny

Recommended Posts

Er det mulig å kjøpe og så laste ned QL?

Ikke det jeg vet.

 

Det mest nærliggende er å stikke innom en Internettkafeteria og

skape en ISO fil av innholdet på CDen som du legger på en USB minnepinne.

 

Mvh

Jim114

 

Edit: Ett alternativ kan være en ekstern DVD brenner,

http://www.netonnet.no/art/data/datakom ... 1077.7151/

Det finnes flere og dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner du ikke et eneste menneske med en *skikkelig* PC da? :mrgreen:

 

Da jeg var ung var en PC et skikkelig tårn med god plass til skikkelige komponenter, ikke disse flatbrødene folk har nå. Kan jo pokker ikke plugge til et spøtt på de eller fikse uten kirurgisk utstyr og tålmodighet som en prest. Og oppgradering? Hva er det?

 

Min PC er et digert Chieftec-beist som er minst 15 år gammelt. Funker fremdeles, og gir meg plass til en god håndfull disker og drev. Og ikke minst utvalgte støysvake komponenter og god kjøling så diskene lever lenge.

Link to comment
Share on other sites

QuickLaoad CD'en er kopibeskyttet. Eller retter sagt, installasjonen er beskyttet og sjekker om det kjøres install fra orginal Cd'en. Skal du få dette til å virke må du som tidligere sagt lage en ISO kopi av CD'en. Deretter kan du montere iso imagen som et virituelt drev og kjøre installasjonen. Redd for at det ikke er noen vei utenom å gjøre det slik for QL skal virke.

Link to comment
Share on other sites

Vel, slik jeg forstår det er programmet og distribusjonen gjort slik for å forhindre piratkopiering. Nå er det uansett ikke mulig å forhindre dette. Det er allerede flere versjoner av QL som florerer på nettet. Så, taktikken har vært misslykket. Jeg er helt overbevist over at de kunne ha solgt langt flere lisenser ved å selge nedlastinger i nettbutikk. Men jeg tviler på at det vil skje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...