Jump to content

Tec-22


PMagnus

Recommended Posts

Våpentypen er jo forsåvidt i utgangspunktet lovlig den (så fremt det ikke er gitt noe særforbud mot akkurat denne modellen utenfor de vanlige forskrifter da).

 

Det er kun fordi akkurat dette våpenet ser ut til å være gjenget for lyddemper at det bryter mot "Forskrift om forbudte skytevåpen m.m. §2".

 

Men det er nok stjålet ja...

Link to comment
Share on other sites

Jeg går også utifra at våpenets "bruker" ikke er våpenets lovlige eier, lurer pga en liten diskusjon i bakgrunnen her om hvor kriminelle får våpnene fra. Jeg har antatt at det hovedsakelig var fra østblokken men dette ser ut til å være et unntak.

Selv om våpenet ikke er "ulovlig" å eie har jo politiet presisert at slike ting ikke har et aktverdig behov ref. "Master piece arms". Men det jeg altså lurer på er om slike saker ble importert og solgt lovlig i hine fjerne år...

Link to comment
Share on other sites

bakgrunnen her om hvor kriminelle får våpnene fra
Primært tyveri fra norske husstander. Ser man på det som vises frem som beslag er det mye rask de sitter på, og lite fancy smuglervåpen.
Jeg har antatt at det hovedsakelig var fra østblokken
Neppe et utbedt problem ja.
Selv om våpenet ikke er "ulovlig" å eie har jo politiet presisert at slike ting ikke har et aktverdig behov ref. "Master piece arms".
Mye synsing der i gården også :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

De selger disse på Hunters House. De har jo grei magasintilgang (samme magasiner som 10/22).

 

Hadde vært artig å hatt en slik en sammen med et av trommelmagasinene mine, men det er vel pga storebroren i 9mm som gir begrensningen her. Ser man på "fy-fy"-listen for egenskapene som gjør pistoler forbudte så vil jo våpenet man forestiller seg se akkurat ut som en Tec9.

 

Sistnevnte er jo nesten synonym som "gangster"-gjengene på West Coast i Junaiten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...