Jump to content

Kjøpe jaktradio frå USA


villmannen

Recommended Posts

Hepp Villmannen

 

Hadde eg vært deg, så hadde eg nok satsa på den VX-7R`en istadenfor den nye VX-8R. Det er ganske stor prisforskjell på dei, og den nye radioen har i grunn stort sett ting som du ikkje kan bruke alikevel.

 

Men er du teknofrik og digger slike ting, så kan eg ikkje stoppe deg der...

 

Men ellers så har du også VX-170, som er ein fin radio, og den får du nok til ein kjempegod pris.

Link to comment
Share on other sites

Etter det eg har høyrd, så bruker den Bluetooth modulen vanvittig med batteri. Så skal du bruke den på jakt, så er faren for at du svir av batteriet ganske stor.

 

Mulig det, ja. Har ikke sett noen tester av den enda, siden den er så ny. Universal Radio har feks ikke fått den på lager enda.

Har du noen linker til tester el.?

Link to comment
Share on other sites

Etter det eg har høyrd, så bruker den Bluetooth modulen vanvittig med batteri. Så skal du bruke den på jakt, så er faren for at du svir av batteriet ganske stor.

Jeg har ikke sett det ennå, men det må da vel finnes en eller annen BT-dongle å sette på mic/hodetelefonporten å få tak i? Med riktig kabel/adapter vil den i så fall kunne brukes på en hvilken som helst radio.

Link to comment
Share on other sites

Nei desverre, har kun høyrd det via andre radioamatører at den visstnok skulle bruke bra med strøm.. Men kan prøve å sjekke litt rundt det. Finn eg noko test på det, så kan eg heller legge den ut her.

Ellers så ser den VX-8R`en fin ut, og den er snerten i størrelse. :)

 

Ja Morten, Bluetooth er jo ein universal standard, så det skulle teoretisk la seg gjere det. Men det er normalt ikkje strøm på uttaket. Så du måtte ha gjort ein vri der, for å løyse det med ekstern spenning. Men alt går jo.. :)

Ellers så er vel det ikkje så lenge før ein eller anna løysning kjem får Kina traktene. Dei pleier normalt å komme fort med tekniske løysninger produsentene ikkje har tenkt på, he, he.. :)

Link to comment
Share on other sites

Vel, siden electret/kondensator-mic får strøm fra inngangen, kan det vel la seg løse, forutsatt at tilgejngelig effekt er tilstrekkelig. Ellers må det da vel være mulig å lage noe oppladbare greier. Jeg hadde kjøpt en slik tvert om den var tilgjengelig - gjerne med en mottakerdel med minijack i tillegg - så slipper jeg lunta mellom hørselvernet og radioen også...

Link to comment
Share on other sites

Ja mic`en har jo tilgang på strøm, men det er vel heller minimalt trur eg. Men et oppladbart BT adapter, hadde vært tingen. Og det er vel ikkje så lenge før det kjem et eller anna på markedet heller. BT er nok framtida, til det kjem eit nytt suverent system igjen...

Men det er såpass mykje brukt no på diverse utstyr, at det vil vel holde på ei stund framover.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...