Jump to content

Vurderer å overta Beagle


bragisen95

Recommended Posts

Hei!

 

Har ein kamerat som i slutten av 2013 kjøpte seg ei bikkje som er blanding av Beagle og Pointer (50/50), og i dag er bikkja 16mnd gammal. Den er utseendemessig lik Beagle, men litt mindre hove og litt spissare snute enn orginalen. Min kamerat har funne ut at han ikkje kan ha hund lenger. Mykje jobbing og mindre jaktinteresse går utover hundestellet. Han har no bestemt seg for å omplassere bikkja, og eg er sjølvsagt innteressert, men skepsisen er tilstades.

Eg bur på vestlandet og det er då hjortejakt som er min hovudjaktform, men pga stigande revestamme er eg gira på ein brukande revehund og. Det som skyldast skepsisen min er først og fremst alderen på bikkja. Er den for gammal til å bli ein brukande drivande hund? Til no har nok ikkje bikkja vore på jakt, men den har hatt turar i skog og mark, og ifølge eigar er den interessert i hjort. Har hatt den med på tur sjølv, og kan sei at den drar godt i bandet då den har hjortelukt i nasa.

Det at hjorteterrenget ikkje er det største er også ei "bekymring". Har forstått det slik at Beagle likar lange losar? Ikkje så stort interessert i ei bikkje som tar ut og eige vald og må hentast på kvelden tre vald vekke.

Reveterrenget er same terrenget, men då er ikkje valdgrensene noko å tenke på lenger. Hjorten trekke vekk på vinteren pga snømengde, og kjem tilbake på våren.

Forstår det slik at Beaglerasen er sta og vanskeleg å få inn. Har eit inntrykk av at bikkja ikkje er så lett å få inn den dag i dag. Er det for seint å gjere noko med det? Evt korleis?

 

Eg er svært innteressert i jakt, og er gira på å bruke tid på bikkja. Eg har ein kjæreste, samt far og mor, som likar hund og kan bli viktige støttespillarar. Både eg og dei andre som var nemde går mykje i skog og mark, så det skal bli mosjon på bikkja. Har hund den dag i dag, og er vandt med hund, men dog ein heilt anna rase som er mykje rolegare og ikkje fullt så jaktinteressert.

Det eg egentlig vil fram til, er det mulig eller verdt det å gi bikkja eit forsøk til min type jakt?

På førehand, takk for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Kort, enkelt og brutalt, jeg hadde ikke villet overta denne hunden. Den er allerede preget av slik den har hatt det og har levd, uten å blitt brukt til jakt. Den har nok egenskapene i seg, men man skal ha god tid og være godt hundevant om man vil gå igang med et slikt prosjekt. Joda, det er de som får det til!

 

Annen ting er terrenget hvor du jakter, disse hundene gir seg ikke så lett, og har du ikke kontroll, kan både det ene og det andre skje.

 

Jeg har ingenting som helst i mot hunderasen Beagle, men mitt beste råd er, kjøp deg gjerne en Tysk Jaktterrier, og få den som ung start og preg den tidlig på hjort og rev. Tysk Jaktterrier er regnet som en kortjager som passer godt i mindre vald på vestlandet, og den er god på hjort, rådyr og rev. Når det er sagt, så er det nesten en ren type jakthund, så det krever sitt med denne hunden og.

Link to comment
Share on other sites

Det som skyldast skepsisen min er først og fremst alderen på bikkja. Er den for gammal til å bli ein brukande drivande hund?

Det er sikkert ikke umulig å få fram "jakta" i en 16 mnd gammel hund, men et mer åpent spørsmål er om kombinasjonen beagle/pointer kan skape en drivende hund. Hadde det vært en miks med støver så hadde muligheten vært god. Enda viktigere er: Hvor høy er bikkja oppå manken? Drivende hunder til hjortevilt får ikke ha mankehøyde høyere enn 41 cm.

Link to comment
Share on other sites

Sett bort fra ev barmhjertighet ser jeg ikke et noen vits i å bruke tid på den bikkja som jakthund. Jeg har ingen tro på det. Det er tross alt en 50% stående fuglehund du vil ha til å jage. Jeg tror ikke du oppnår en beagles jaktegenskaper og at fuglehundgenene først slår inn når losen har vart ei viss tid slik at losene blir korte. Kanskje det blir en stående beagle? Ikke meningen å være sarkastisk her, men ønsker du deg en drivende hund til hjort velger du en rase som blir brukt til det og avla for det. Jeg hører av og til om folk som sverger til bastarder og har hatt sine beste rådyrloser med buhund. Hvis folk bruker mye tid med bikkja si bør de etter mitt syn velge rein rase og bidra til rasens fremme ved målretta avl.

 

En annen ting er at høyda på denne bikkja høyst sannsynlig er over 41 cm og dermed ulovlig på hjortejakt som drivende hund.

Link to comment
Share on other sites

Kan virke som at det å få til ein skikkeleg drivande hund er vanskeleg, så det har eg slått frå meg. Orka ikkje bruke mykje tid og krefter på noko som mest sannsynleg ikkje kjem til å fungere optimalt. Har snakka med div grunneigarar, og ikkje overasskande så er mange av dei imot drivande hund på hjort, rev er ein anna sak.

 

Korleis kan evt denne bikkja vere som ein bandhund på jakt? Sist vi var i hjorteskogen hadde bikkja nasa i bakken og gikk ivrig etter noko som ligna same sporet over ein rimeleg bra avstand. Hjorten såg vi ikkje, men det skyldast nok ei som ikkje klare å gå stille eller vere stille når vi er i skogen..

Har igrunn sagt at eg ikkje vil ta over bikkja, men hadde vore interessant å vite kva dei erfarne meinar om å få ein brukande bandhund av utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

For det første er jeg totalt uenig i at det ikke går an å få en meget bra jakthund ut av noe som er 16 måneder gammelt uten å ha blitt preget av jakt, vilt eller fremtidig eier tidligere.

Mange hunder er ikke engang i nærheten til å være modne nok til å brukes på jakt før de er 16 måneder eller eldre.

 

Men jeg er helt enig i at miksen kan være rimelig tvilsomt i forhold til å få den typen jakthund man ønsker.

Både som drivende hund og som bandhund.

Og drivende Beagler eller mer langbeinte Beagelblandinger er totalt ubrukelig på mindre hjorteterreng og også ulovlig om hunden er for høy.

Jeg ville heller ikke satset på å få frem en bandhund av den, da sjansen for at det mislykkes er særdeles høy.

 

Det beste jeg kan se for meg at hunden kan brukes til, er til drev hvor den evt. sporer i bånd mot poster.

Om du er fornøyd med det, så kan du evt. ta det som en flott bonus om hunden blir en brukbar bandhund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...