Jump to content

Sako Quad Hunter Pro problemer med sluttstykket


FinnskogEmil

Recommended Posts

Hei,

 

var nylig å hentet ut en ny Sako Quad Hunter Pro i .22LR, smekker børse på alle måter, god å skyte med (etter at jeg fikk justert avtrekket litt!) og god presisjon.

Har derimot oppdaget et urovekkende problem, nemlig at sluttstykket har løsnet ved flere anledninger! Det skjer i forbindelse med repetering/omladning, og har til nå skjedd 5-6 ganger (har skutt ca 100 skudd). Tar ladegrep på vanlig måte, og ender opp med å stå med sluttstykket i ene hånda og børsa i andre hånda.

 

Noen som har opplevd noe lignende, eventuelt som har noen tips? Har ikke tatt kontakt med butikken jeg kjøpte det i enda, det får vente til over påske.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det har skjedd både flr og etter justering av avtrekk. Har ikke testet omladning flere ganger med mekanismen ute av stokken, men kan det væra at det er interfetens mellom stokk og mekanisme som gjør at det løsner?

 

Har heller ikke klart å "fremprovosere" at sluttstykket løsner, får det ikke til å skje da jeg prøver på det.

 

Hadde med meg en kamerat under innskyting som også prøvde børsa en serie, skjedde ham en gang også...

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke denne børsa, men hadde samme problem på en gammel sako jeg hadde. Da hadde jeg klart å vri styreskinna på sluttstykket over på feil side. Vet ikke om det er en slik styreskinne på denne, men det er nå ett tips:-)

Link to comment
Share on other sites

Rakk ikke innom butikken med børsa før påskeferien tok meg, men blåste reint sluttstykkesperra/"utløseren" med trykkluft på boks, og pusset og smurte børsa godt, inkludert sluttstykket. Tørrladet en del etterpå, uten at jeg opplevde smme problemet, men har pga nevnte påskeferie ikke fått skutt noe mer.

 

Får teste ut under skyting i morgen og på mandag, så får vi se om problemet er borte.

 

Er forresten ingen styreskinne på dette sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...