Jump to content

Falcon optics 4-14x44 ikke tett.


barerobert

Recommended Posts

Jeg har en Falcon optics 4-14x44 som etter første gangs bruk viste tydelige tegn på å ikke være tett etter skyting i regnvær.

Den perlet vann på linsene inni og hadde mikroskopiske duggperler på linsene lenge (3-4 uker).

Samme gjaldt for kikkerten jeg kjøpte samtidig til en kompis, disse to var fra samme batch som Falcon Optics trakk tilbake og enten krediterte eller byttet ut.

Nå har kompisen min brukt sin kikkert mye etter at den "tørka opp" og opplever ingen problemer lengre.

Jeg antar og håper at jeg opplever det samme.

 

Men så til spørsmålet: hvorfor opplever vi dette? Sist jeg sjekka reparerer ikke døde ting seg selv?

 

41444.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noen type pakninger sveller når de får fuktighet på seg å vil tette bedre men har veldig vont for å tru det er sånne pakninger på optikk.

En o ring som ikke var på plass å du har fått luret den på plass når du har brukt optikk ?

Er vel garanti uansett så ville vel tatt det med dem med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Falcon bytta ikke,de sendte bare nye kikkerter uten spørsmål straks de fikk bekrefta serienummeret på kikkertene.

Fikk beskjed om at den jeg hadde kunne jeg kaste eller bruke som hyllepynt.

Falcon er flinke på kundeservice sånn sett.

 

Kan jeg anta at den kikkerten jeg har liggende og vil kunne fungere videre fremover?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo enda bedre :)

 

Så lenge den funker så er det jo ålreit å ha en sånn liggende. Sjekk om problematikken er løst og at den holder 0 og tracker like godt som før. Men i og med at det er en feilproduksjon som Falcon vet om så bør man vel ikke bli overrasket dersom den ikke er så pålitelig i lengden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...