Jump to content

Partizan ammo i Krag


legolars

Recommended Posts

Noen som vet om dette er trygt? tenkte å begynne å lade selv etterhvert og Partizan skal visst være helt OK i den forstand men om de er for spreke for Kragen er det jo ikkeno vitså kjøpe..

 

PS: noen som vet om annen billig treningsammunisjon til krag? Norma rekrutt er jo et valg men dog 2kr dyrere enn Partizan.

Link to comment
Share on other sites

Joda, satt å tenkte at det ikke er verdt det med mindre noen har definitivt svar. Hørt at Norma Rekrutt kan være noe kinkig med matingen ettersom den er litt mindre enn "vanlig" 6,5 ammo, at man må dytte litt på de etter et par skudd. Men sier du noe annet er det nok bare individuelt fra børse til børse :) Vet du om det er mye styr å kjøpt slik ammo på nettet i forhold til hos DFS sine baner? Det er en DFS bane i nogenlunde nærhet men folka der er så sære :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sendte mail til xxl og fikk dette i svar:

Spørsmålet ditt er forelagt vår børsemaker som sier:

 

Jeg vil ikke anbefale det. Partizan er slapt ladet til å være en jaktladning, men det er uansett en jaktladning…

 

Den eneste ferdige ammoen jeg anbefaler til Krag er Norma rekrutt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har vært heldig å kom i kontakt med en privat person som hadde liggende 800 patroner som er laga til krag. Står krag 6.5x55 reduksjons patroner på eskene. De er ladd slik at utgangshastigheten ligger på 770-780 msek. Fikk disse for 2,- per patron. Fungerer helt utmerket i min krag. En ombygget banekrag med S&L løp. Samler 5 skudd innfor en 1kroning på 100m. Men disse er ladd med berdan tennhetter om jeg husker navnet rett. Så en må være litt påpasselig med å pusse/vaske å smøre løp etter en tur på skytebanen.

Link to comment
Share on other sites

Så en må være litt påpasselig med å pusse/vaske å smøre løp etter en tur på skytebanen.

 

Hei

 

Om det er Berdan eller Boxer har liten påvirkning. Forskjellen er om hettene er korrosive eller ikke. Husker ikke når produsentene gikk bort fra korrosive hetter, men det er det sikkert noen her inne som vet.

 

Mvh

 

35 VRM

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...