Jump to content

Franchi Predator???


Malle

Recommended Posts

Tok en tur innom jaktpartner på Elverum i går. Fikk ta og føle på en Franchi Predator. Jeg har hatt lyst på en halvauto en stund og denne virket som en fornuftig hagle.

 

Jeg hadde en Franchi halvauto på begynnelsen av 90- tallet. Denne fungerte dårlig og jeg kvittet meg med den ganske raskt. Er det noen som vet hvordan de nye modellene fungerer? Eller om de fungerer i det heletatt?

 

Jeg registrerte at haglen var utstyrt med et sluttstykke som (gjennom utkasterporten) så til forveksling likt ut som det man finner på Benelli sine Automater og at det stod Benelli på eskene. Innehaveren påstod sågar at de ble produsert hos Benelli. Stemmer dette eller er det slik at Benelli har kjøpt Franchi?

 

Takk for innspill!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke får den under 8000,- ville jeg heller ha gått for den nye Franchi Fast Black. Dette er en helt annen hagle! Predator er ikke i produksjon lenger og blir derfor solgt på tilbud hos de fleste forhandlere nå. Den ble delvis produsert ved Stoeger-fabrikken og delvis av Benelli. Snakket med Nordskog og han sa at de hadde hatt noen litt tull med Predatoren. Den nye Fast Black er 100% produsert av Benelli-fabrikken og har fått VELDIG god omtale i en rekke tester.

 

Har sett Fast Black til 8000,- som introduksjonstilbud, men vet ikke om det er mulig å få den til den prisen fremdeles... Søk på Finn.no.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke får den under 8000,- ville jeg heller ha gått for den nye Franchi Fast Black. Dette er en helt annen hagle! Predator er ikke i produksjon lenger og blir derfor solgt på tilbud hos de fleste forhandlere nå. Den ble delvis produsert ved Stoeger-fabrikken og delvis av Benelli. Snakket med Nordskog og han sa at de hadde hatt noen litt tull med Predatoren. Den nye Fast Black er 100% produsert av Benelli-fabrikken og har fått VELDIG god omtale i en rekke tester.

 

Har sett Fast Black til 8000,- som introduksjonstilbud, men vet ikke om det er mulig å få den til den prisen fremdeles... Søk på Finn.no.

 

 

Takk skal du ha, dette var veldig nyttig informasjon :)!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var en tur innom Jaktpartner Elverum idag, og fikk et (dårlig) tilbud på Predator pluss en enkel reim til 8800 kroner. Noe lavere var helt umulig, og jeg måtte ikke tro at jeg fikk noe bedre tilbud andre steder. Har forhørt meg litt med andre butikker, og realiteten er en helt annen. Innebærer dog litt kjøring, men jeg gjør heller det :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kjøpte Franchi predator i vår, må si at æ ble utrolig skuffa, den kilte seg ofte, funka ikke m 32g patroner, bare m 36g å oppover. Sendte våpenet til børsemaker og de sa at de hadde justert noe, har ikke testa våpenet etter at æ fikk den, så blir spennende å se om den funker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...