Malle Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Tok en tur innom jaktpartner på Elverum i går. Fikk ta og føle på en Franchi Predator. Jeg har hatt lyst på en halvauto en stund og denne virket som en fornuftig hagle. Jeg hadde en Franchi halvauto på begynnelsen av 90- tallet. Denne fungerte dårlig og jeg kvittet meg med den ganske raskt. Er det noen som vet hvordan de nye modellene fungerer? Eller om de fungerer i det heletatt? Jeg registrerte at haglen var utstyrt med et sluttstykke som (gjennom utkasterporten) så til forveksling likt ut som det man finner på Benelli sine Automater og at det stod Benelli på eskene. Innehaveren påstod sågar at de ble produsert hos Benelli. Stemmer dette eller er det slik at Benelli har kjøpt Franchi? Takk for innspill! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Funtaz Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Har selv en søknad inne på dette våpenet. Franchi, og Benelli for den del, er eid av Beretta Group. Franchi har blant annet Benellipiper på sine hagler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted October 11, 2008 Author Share Posted October 11, 2008 Akkurat! Finnes det noe som ikke er kjøpt opp av Beretta? Betyr dette at jeg kan kjøpe Benelli løp til en slik hagle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Nederst her kan du lese mitt syn på franchi. Jeg har blitt korrigert på at franchi og bennelli piper ikke går om en annen fordi franchi har en duppeditt som skal passe inn i låskassen, og spor for denne duppeditten er det bare på franchi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Høntersen Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Hvis du ikke får den under 8000,- ville jeg heller ha gått for den nye Franchi Fast Black. Dette er en helt annen hagle! Predator er ikke i produksjon lenger og blir derfor solgt på tilbud hos de fleste forhandlere nå. Den ble delvis produsert ved Stoeger-fabrikken og delvis av Benelli. Snakket med Nordskog og han sa at de hadde hatt noen litt tull med Predatoren. Den nye Fast Black er 100% produsert av Benelli-fabrikken og har fått VELDIG god omtale i en rekke tester. Har sett Fast Black til 8000,- som introduksjonstilbud, men vet ikke om det er mulig å få den til den prisen fremdeles... Søk på Finn.no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted October 12, 2008 Author Share Posted October 12, 2008 Hvis du ikke får den under 8000,- ville jeg heller ha gått for den nye Franchi Fast Black. Dette er en helt annen hagle! Predator er ikke i produksjon lenger og blir derfor solgt på tilbud hos de fleste forhandlere nå. Den ble delvis produsert ved Stoeger-fabrikken og delvis av Benelli. Snakket med Nordskog og han sa at de hadde hatt noen litt tull med Predatoren. Den nye Fast Black er 100% produsert av Benelli-fabrikken og har fått VELDIG god omtale i en rekke tester. Har sett Fast Black til 8000,- som introduksjonstilbud, men vet ikke om det er mulig å få den til den prisen fremdeles... Søk på Finn.no. Takk skal du ha, dette var veldig nyttig informasjon ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Funtaz Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Var en tur innom Jaktpartner Elverum idag, og fikk et (dårlig) tilbud på Predator pluss en enkel reim til 8800 kroner. Noe lavere var helt umulig, og jeg måtte ikke tro at jeg fikk noe bedre tilbud andre steder. Har forhørt meg litt med andre butikker, og realiteten er en helt annen. Innebærer dog litt kjøring, men jeg gjør heller det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortefant Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 jeg kjøpte den på xxl til 5999,- men jeg tror de ikke selger den mer..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Funtaz Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Var det syntetisk eller tre? Versjonen med trestokk er ute av produksjon hvertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortefant Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Det var tre ja..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiurjegern Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Skal få kjøpe min for 5000 kr. Lite brukt. Se annonse på "selges" på forumsidene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Northman Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Kjøpte Franchi predator i vår, må si at æ ble utrolig skuffa, den kilte seg ofte, funka ikke m 32g patroner, bare m 36g å oppover. Sendte våpenet til børsemaker og de sa at de hadde justert noe, har ikke testa våpenet etter at æ fikk den, så blir spennende å se om den funker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortefant Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 min går som en drøm..... også med leirdueammo!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts