Jump to content

krutt for 223


Tavi

Recommended Posts

hei jeg er ny i gamen men alt utstyr er på plass i "bua" skal handle kuler og krutt i neste uke.

men så var det krutt da,Jaktdepoet som jeg vanligvis handler mest hos selger Hogdone ,Winchester samt en del andre .i ladeboka (den nye) er det bare Norma de skriver om.

Jeg er ute etter krutt for 223 i kule vekt fra 40grains til 55 grains må vel kansje ha to krutt typer ? løpet har 1:9 snurr 16" løp

Vil gjerne ha krutt som er lett å måle,renner bra i trakta samt Lyman gen 6 krutt dispenser, det blir å veie hver ladning.

er primært ute etter best mulig presisjon.

Link to comment
Share on other sites

hei jeg er ny i gamen men alt utstyr er på plass i "bua" skal handle kuler og krutt i neste uke.

men så var det krutt da,Jaktdepoet som jeg vanligvis handler mest hos selger Hogdone ,Winchester samt en del andre .i ladeboka (den nye) er det bare Norma de skriver om.

Jeg er ute etter krutt for 223 i kule vekt fra 40grains til 55 grains må vel kansje ha to krutt typer ? løpet har 1:9 snurr 16" løp

Vil gjerne ha krutt som er lett å måle,renner bra i trakta samt Lyman gen 6 krutt dispenser, det blir å veie hver ladning.

er primært ute etter best mulig presisjon.

 

Snakk med Idar eller se på nettet på Hodgdon/ IMR / Winchester. Mye ladedata der. Tips Alliant reloder serien lages av Bofors dvs at det er veldig lik Norma N 2** serien krutt.

Link to comment
Share on other sites

Bruker norma 200, winchester 748, benchmark og cfe223.. Alle har god flyt og er lette å finne samlingene med.. Virker som jeg alltid ender opp nær rødstreken for å finne samlinga. Skyter inn på 120m me 1cm over senter. Samler varmageddon, balltip varmint, ttsx, ncc innafor 30mm totalt etter litt fikling med ladningene..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...