Jump to content

CZ sp-01 shadow


Batman123

Recommended Posts

Hei kammer-ater.

 

Jeg har etter en del research kommet fram til at CZ sp-01 shadow er den "beste" pistolen for meg. Jeg er ute etter noe som kan brukes til vanlig baneskyting, til egen underholdning og kanskje dynamisk. Den er billig og har god tilgang på utstyr/deler. Den er lett å vedlikeholde og avtrekket er bra ut av esken.

 

Korrigere meg gjerne om jeg tar feil. Jeg er åpen for forslag.

 

Mitt spørsmål er derfor: Hvor finner jeg denne til den beste prisen og eventuelt med den beste utstyrspakken ( magasiner? o.l. ) om dette finnes?

Jeg vil helst ha en som er ny, men om noen se et brukt-kupp som jeg har oversett så kan jo det være aktuelt.

 

Av en eller annen grunn passer ikke Tanfoglio meg som sikkert mange av dere ser som et alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Shadow er flott den, bare å kjøpe.

 

Skal du kjøpe ny i dag så er nok Winge billigst med 7.5k, men jeg aner ikke om de faktisk har den inne. Anbefaler å ikke bestille blindt i nettbutikken deres ihvertfall.

 

Intersport Bogstadveien har den til 7.7k og det står at den er på lager. Løp og kjøp.

Link to comment
Share on other sites

De andre versjonene blir fort så dyre at man like gjerne kan titte på Tanfoglio eller Sig eller lignende, etter min mening. Vanlig SP-01 Shadow er rimelig og funker bra. Det er ikke et pent våpen, hvis du vil sitte og beundre arbeidet og kvaliteten kjøper du noe annet, men skal du skyte og har begrenset budsjett er den midt i blinken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan love deg at CZ75 SP-01 Shadow er noe av det beste allround av 9mm-pistoler du får kjøpt ny til under 10 000,-. Det er ikke uten grunn at Production division ofte blir kalt Shadow division for våpenet er så bra. Jeg synes også det er et elegant våpen, enda det finnes mer "jålete", italienske kopier av CZ75 som Tanfoglio. Sistnevnte er også ofte mer kresne på ammo enn Shadowen, jeg skjøt Geco ammunisjon med en Tanfoglio match og fikk en hel kruttslam og partikler kastet i trynet(flaks jeg hadde briller.). Jeg har ikke hatt en eneste feilmating eller noe slikt tull med min Shadow, så det er bare å kjøpe.

 

CZ har en trofast fanskare over hele verden og det er ikke uten grunn.

Link to comment
Share on other sites

En god handel er selvfølgelig kjekt, men det er ikke nødvendigvis det samme som lavest mulig pris. Ikke se deg blind på pris, men fin en forhandler som gir deg god oppfølging dersom du trenger det. Noen er rederlige, men det finnes dessverre også noen forhandlere som driver sin virksomhet på en ytterst tvilsom måte.

Link to comment
Share on other sites

Om det er noe spesielt du ønsker å få med våpenet er nesten opp til deg selv. Utover selvfølgeligheter som et godt pussesett og hylster om du trenger det, vil jeg anbefale deg å se etter Mec-Gar "High reliability" magasiner.

 

Da jeg opplevde mye problemer med mine original magasiner når de ble utsatt for sand(ref. setermoen). Og da problemet forsvant med å gå over til disse Mec-Gar magasinene som både er billigere og merkbart bedre bygd(tykkere gods og sterkere fjær), har jeg få skrupler med å anbefale dem.

Nedgangen fra 18 skudd til 17 i magasinet har heller ingen ting å si om du ønsker å skyte i production, da maks 15 skudd er tillatt. Jeg vet at intersport-bogstadveien forhandler Mec-Gar magasiner til 1911, så det er mulig at han har dem inne hvis ikke forhandles de av midway.

Link to comment
Share on other sites

Meg bekjent er det en stund siden det ble tomt ja. Hvis ikke hadde jeg selvsagt anbefalt det. 6300 var ikke feil. :mrgreen:

I know... :)

Men, synes DA er i hardeste laget, selv etter fjærbytte og Combat-hane.

 

Really? Shadow har jo knallbra DA. Jeg har kun byttet til 13 fjær og synes DA er knallbra. Nå har jeg skutt litt Sig da, så jeg er fornøyd med alt unntatt 6 kg. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Rakk ikke Intersport i dag :(

 

Får prøve i morgen :) Hvordan er de på mail?

 

Disse magasinene hørtes interessante ut.

Har hatt Beretta, S&W, Walther og Benelli. Ingen av disse har hatt problemer med magasinet.

Vel, Benelli'n har ikke fått sand i seg noen gang, men har vært så skitten at sand kunne virket oppfriskende :oops:

 

Det er jo et hav av magasiner. Hvilke passer? Er det slik at alt til 75 går i SP-01 Shadow? Hva med 85?

Link to comment
Share on other sites

Men de tar ikke telefonen :winke1:

 

Kan bare ringe de i morgen. Haster ikke så fælt :-D

Søknadene er fortsatt gyldige, selv om slikt bør benyttes fortere enn hva posten kan levere 8)

 

Hvilken kompetanse og vilje til å hjelpe det er blande folk her inne overrasker meg hver gang. Rett og slett enestående.

 

Så var det denne dualtone da. Noe annet spesielt med denne bortsett fra fargen? Renhold? Slitasje?

Link to comment
Share on other sites

Dualtone er kun fargen, den er sølv polycoat på ramme, og blånert på sleiden. Vanlig svart er polycoat på alt sammen.

Blåneringa er litt tynn på sleiden, jeg slet gjennom blåneringa på de fremre hjørnene ganske fort med litt hylstertrening. Ingenting som egentlig syns, det er bare ytterst på hjørnene.

 

 

Jeg er litt partisk, men jeg syns da dual tone ser myyyye flottere ut 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min Shadow gjennom PVAS, bygget den lik den "ultimate" utgaven deres, kom da på 10k (byttet ikke siktene, noe jeg angrer på nå). Da var den til 7500 + competition hane, fjærsett, avtrekksjobb, steel guide rod og skjefteplater.

 

vil anbefale denne comboen da den spiser alt av ammo, bra avtrekk, og de tynne skjefteplatene gjør at den sitter som smurt i handa mi. Ville som sagt også kjøpt med justerbare sikter.

 

PVAS bygger om pistolen din av en våpensmed (virket som han var erfaren) og prisen på jobben var ikke avskrekkende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...