Jump to content

300grs swift til 9,3x62


rygh88

Recommended Posts

Er det noen som har noe erfaring rundt denne kulen? Blir den for treig i 9,3x62 til og ekspandere ordentlig? Har nettop gått til anskaffelse av 9,3 løp, så har ikke fått testa ut noen ting enda :winke1: . Vurderer også 325grs oryx elr 285grs mega hviss swiftn ikke er noe egnet i nitresekstito :winke1: . Har også lett etter hornady rn, uten videre hell. Brukte den i en 375 h&h jeg hadde, og den ga gode resultater i lav hastighet synes jeg. Er det noen som vet omm den finnes i 9,3? Prisen på denn var heller ikke så ille.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke brukt Swift A-frame i 9,3 fordi jeg ikke stoler på ekspansjonen. Har hatt problemer med ekspansjon med 250 gr i 358 Win.

Vil ikke anbefale at du prøver denne kombinasjonen på dyr da jeg er rimelig sikker på at ekspansjonen blir for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt 300 gr A-Frame i 9,3x74R i et par sesonger (i Afrika) og har felt et antall dyr med kulen.

Jeg må si meg svært fornøyd så langt.

A-Frame gir svært god penetrasjon og dyrene jeg har felt har vært like døde som dyr jeg har felt med andre kuler (les Woodleigh, Mega, Oryx).

Woodleigh gir derimot litt mer ekspansjon.

Link to comment
Share on other sites

Det er interessant Rino, jeg var så skuffet etter to ettersøk på hjort skutt sideveis gjennom lungene at jeg har avskrevet Swift kulen til hjortejakt også med 9,3. I 340 WBY som jeg bruker mest har jeg kun brukt A frame de siste årene, og der er det en av de beste kulene jeg har brukt.

Hvilke dyr fikk du ekspansjon på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt 300 gr A-Frame i 9,3x74R i et par sesonger (i Afrika) og har felt et antall dyr med kulen.

Jeg må si meg svært fornøyd så langt.

A-Frame gir svært god penetrasjon og dyrene jeg har felt har vært like døde som dyr jeg har felt med andre kuler (les Woodleigh, Mega, Oryx).

Woodleigh gir derimot litt mer ekspansjon.

 

Er utgangshastigheten i en 74R tilsvarende den en oppnår i 62?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...