Jump to content

Jaktbukse til storviltjakt


Huntress

Recommended Posts

Som overskriften sa; så leter jeg etter ei god jaktbukse til neste høst. Tenkte å se etter noe januarsalg nå snart og ønsker tips og råd om hvilke merker jeg bør se etter og hva de ligger på i pris. Det er til storvilt, så jeg ønsker noe som er lydstille. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med Norønna Finnskogen hybrid tidligt i jakta/finver og litt varmegrader.Er ikkje best om det er vått ute.Harkila Stealth buksa bruker eg veldigt mykje,sånn frå oktober å ut jakta.Smarte løsninger på lommene,holder bra tett og ganske lydlaus.I skikkelig drittvær,årlige Scotlandsturer bruker eg kun Swazi.Holder heilt tett både for vind og vatten,puster derav ikkje so bra.Lager litt meir lyd enn Harkila/Norønna,men spiller ingen rolle når den kun blir brukt i skikkeligt drittvær med tilhørende anorakk.Har prøvd mykje rart etter 17 år med hjortejakt,men har vel erfart at dyrt er ofte bedre når det gjelder det meste.Bedre å grine ein gong skikkeligt,enn å prøve "billigt",å so måtte handle dyrt.Kjøpte ein Ridgeline dress for ett par år siden for å "sleppe" å kjøpe Swazi,gjekk fløyten det :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Chevalier ranger-pro fra xxl er meget behagelig og har holdt tett i skikkelig grisevær denne sesongen. Hadde denne kommet med lufting hadde den vært perfekt, men er desverre litt varm når gradestokken viser over ca 12-13 grader. Til tidligjakta er Norrøna finnskogen hybrid helt kanon :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Härkila Tolga dress i sommer. Denne har blitt grundig testet på hjortejakt i høst på vestlandet, i kystnære strøk der regn har vert mer regelen enn unntaket. Har kommet tørr hjem hver gang og tenkt at dette var en av mine mest fornuftige investeringer. Har sittet på post i pøsregn der jeg nært sagt har ventet å bli tatt av flom og kost meg av den grunn at klærene er så bunnsolide.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...