Jump to content

Arsenal Sar-m1 godkjent, hva slags utstyr trenger jeg?


debellator

Recommended Posts

Hei og god jul i stua til entusiastene.

 

fikk julepresang av kammeret, sar-m1 er godkjent!

 

Har sett litt rundt og er i tvil på hva slags magasiner jeg skal kjøpe til! Synes PVAS sine er litt dyre...

 

Ser at tapco og pro mag er billig,type 160 spenn, men tydeligvis noe herk? Noen som har erfaring med disse?

 

Andre ting en ny AK mann bør skaffe seg av utstyr mens man først er i gang?

 

Merk: ambisjonene er ikke skyhøye, og er ute etter noe som virker!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns ikke Pedersens er "litt" dyre.... men så er det veldig bra mags å. Bulgarske circle 10 er regnet som "da shit" når det gleder AK mags. Men Arsenalen tar jo helt vanlig AK mags. Jeg kjøpte noen finskje valmet mags på Leto, som fungerte brillefint i både Arsenal og Valmet. Det er jo ellers en kjent kammer bruker som er veldig glad i AK som har solgt AK mags i ny og ne . men jeg er rimelig sikekr på at han er ganske tom akkurat nå... :oops:

 

Skal du prøve noe fra brownells ville jeg prøvd Tapco, de har greie rewies så langt jeg ser. Skulle øsnke Magpul var tilgjegelig...

Link to comment
Share on other sites

Det meste av 7.62x39 AK magasiner går om hverandre. Jeg har hatt litt trøbbel med et par typer som var litt plundrete å få inn og ut, lurer på om de var DDR produkter. Magasin for AKer i 5.56x45 er en helt annen historie.

 

Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

har en original russiks tromel og en rumensk (tror jeg) trekk opp trommel som begge fungerer utmerket. Trekk opp varianten er å foretrekke av alle praktiske hensyn, men den russiske er nok noe mer driftsikker...

DDR magasiner har jeg bare positv erfaring med i min Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har selv en stemplet søknad på denne liggende fra en stund tilbake, står på venteliste på pvas, men har ingen anelse om når den kommer inn igjen. Ble estimert April.. Kanskje, men før jul neste år..... Har du fått tak i denne eller står du også på venteliste? Blir alt for kort for meg så må ha ny kolbe, skinne til optikk etc. Tittet litt på brownells, men aner lite om hva som duger..

Link to comment
Share on other sites

Jeg monterte et ACE Custom stock adapter for forged frames på min SAR. Måtte kappe av den ene tangen men elelrs helt ok.

Monterte også ACE skelton stock på den. Ellers har jo PVAS også modifisert en del til AR15 type kolber. Jeg har valgt en UTG toppskinne, men det ble my pes, så jeg tror jeg anbefaler en midwest Industries sidemontasje heller.

Link to comment
Share on other sites

PVAS meldte at de kommer i mars, men tar det med en klype salt :)

 

 

Blir fort en ny kolbe, grep og en midwest handguard tror jeg.

 

Hassel du har jo erfaring med ak platformen, hvor ville du plassert et rødpunkt?

sidemontasje bak? eller på rails oppe på handguarden?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...