Jump to content

Luger fra 1937


Guns

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har fått et tilbud om å kjøpe en gammel original og nummer lik Luger fra 1937. Vedkommende har gitt meg en pris på 4000-5000 kr for objektet, men her er jeg usikker.

 

Er denne pistolen verdt dette ? Den er forøvrig i veldig pen stand.

Link to comment
Share on other sites

Verdi på en Luger er avhengig av andre ting en produksjonsår.

Hvilken produsent har produsert den?

Bildeer et must for og kunne beynne og annslå verdi.

Det noen betegner som meget pent vil andre betegne som vellbrukt.

Er den det en sammler vil betegne som meget pen så er prisen grei, men er den og betegne som brukspreget er det i overkant.

Link to comment
Share on other sites

med tanke på nummerlikt magasin så så spørs det igjen om det er hovedmagasinet eller reservemagasinet, eller begge to som eventuelt følger med. Følger det med hylster øker også dette værdien med fra 500 til 2000 avhengig av produsent og tillstand.

konklusjonene blir i min værden:

Er den i grei stand uten hylster er prisen i overkant.

Er den Meget penmed med begge originalmagasinene og et pent hylster er det en veldig veldig fin pris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper bare gubben forteller sannheten siden jeg ikke har studert den selv. Ønsker meg en 9mm Luger uansett om det er Krieghoff eller Mauser.

Jeg får ta stilling til moralen når jeg ser pistolen siden vedkommende er en arbeidskollega.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg refererer til en nyprodusert.

 

Hadde jeg kunne velge mellom en ny i eske 1937 mot en ny i eske 2010 til samme pris tror jeg faktisk jeg hadde tatt 1937 modellen..

 

De gamle Krieghoffene var de eneste P08-ene som holdt spec som krevde at alle deler gikk om hverandre. Dvs at hvis man plukket frahverandre 10 pistoler og satte delene sammen igjen vilkårlig fikk man 10 fungerende pistoler som var alt annet enn nummerlike.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...