Jump to content

Ruger mini 14 Tactical


offshoremann

Recommended Posts

Det skal gå fint, nyere ranch og tactical (580-) er helt like bortsett fra kortere løp. På eldre ranch (pre 580) er løpene tynnere, men også de skal passe stokken. ProMag spesifiserer at stokken passer ranch-modeller fra 1982, som er da Ruger begynte med ranch-modellen. Les mer om variasjonen mellom de forskjellige seriene her: http://www.perfectunion.com/vb/ruger-mini-14-mini-30/86690-mini-14-series.html Produsenten sier det ikke rett ut, men det virker som at hvis du har den gamle "standard-modellen" (ikke ranch) så vil ikke stokken passe, trolig fordi basen til baksiktet komme i veien når du skal montere stokken.

Link to comment
Share on other sites

Fopr ordens skyld... du er klar over at du da ikke bør drasse med deg våpnet på jakt? til konkuransebruk er jo stokken i og for seg grei, selv om jeg egentlig ikke tror den gir så stor fordel utover å se tøff ut...

(en GOD halvauto rifle, med god presisjon, rakst magbytte, i en tradisjonell jaktstokk hadde vært noe å prøve ut... men det er begrenset med alternativer i kongeriket.)

Link to comment
Share on other sites

Fopr ordens skyld... du er klar over at du da ikke bør drasse med deg våpnet på jakt? til konkuransebruk er jo stokken i og for seg grei, selv om jeg egentlig ikke tror den gir så stor fordel utover å se tøff ut...

(en GOD halvauto rifle, med god presisjon, rakst magbytte, i en tradisjonell jaktstokk hadde vært noe å prøve ut... men det er begrenset med alternativer i kongeriket.)

 

Har andre rifler som egner seg bedre til jakt :D Ser på mini`n som på 10/22`n ett legobyggesett som det finst mange kjekke deler til,bygge den derfor slik eg vil ha den,ikkje derved sagt att den blir brukt i skauen i opphora tilstand :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...