Jump to content

Hagla spennes ikke opp, hva gjør jeg?


OveR

Recommended Posts

Har ei hagle som kjøpte rundt 2002, men som nå krangler litt med meg. På årets rypejakt fikk jeg to ganger ikke trekt av. Det virker rett og slett som om den ikke ble spent opp. Avtrekkeren gikk rett til bunns uten at det falt ryper til bakken. Ikke det at det gjør det for hvert skudd jeg skyter, men jeg forventer nå et smell. Kan jeg gjøre noe selv? Hagla er en Diamond Silverlite, hvis det skulle bety noe.

 

Tips mottas med store takk!

Link to comment
Share on other sites

Vær litt bestemt når du åpner den etter skudd, og vær sikker på at du har fått knekt den helt opp til det ikke går mer. Gjør du dette og problemet fortsetter, lever hagla til kompetent personell for en justering. 99% sikker at problemet er løst bare du åpner den skikkelig.

Har sette dette mange ganger på flere hagler.

Link to comment
Share on other sites

Har vært nøye på metoden med å åpne hagla helt, og problemet er der likefullt. Siden du mener at det er en justeringssak leveres våpenet til en kompetent haglejusteringsmann. To smellfeite sjanser ødelagt for meg bare på rypejakt, og det er ikke holdbart. Hadde håpet at det var noe man kunne løse selv gjennom smøring eller liknende. Den gang ei skjønner jeg. Takk for tips!

Link to comment
Share on other sites

Det der med å spyle hagla inni baskylen med WD-40 regner jeg med at er like mye hjelp som å ta motorvask på bilen din hvis den ikke vil starte, det samme med å lukke hagla hardt igjen er absolutt en ting du ikke skal gjøre , så mitt råd er å gå til en kompentent børsemaker for å få han til reparere våpnet ditt.

Det er veldig skjelden at sånne kjærringråd virker på våpen.

 

Bare et lite tips

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...