Jump to content

Lånt hagle i utlandet


LtTooTall

Recommended Posts

Jeg skal en tur til Danmark i Januar og her skal vi jakte blant annet rådyr. Der jakten foregår er det så flatt og mye hus og veier rundt så det eneste som er forsvarlig å bruke er hagle.

I den forbindelse lurer jeg på om det er lov til å ta med seg en hagle man har låneerklæring på med til utlandet (i dette tilfellet Danmark)? Jeg har kombi (men ønsker mer en et skudd) og en uregistrert hagle, men må vel ha en registrert hagle for å reise utenlands. Er det noen som har erfaring eller kunnskap om dette?

Link to comment
Share on other sites

Jo, har vurdert å registrere hagla, men så er det disse 6 våpnene da. Har plass foreløpig, men det er et våpen med sentimental verdi, så kommer ikke til å selge den pga trangt i våpengarderoben, noe som nærmer seg.

Men har en hagle som jeg har jaktet med fra jeg var "liten" som jeg disponerer via låneerklæring, og det er den jeg ønsker å ha med meg. Får vel ta kontakt med danske myndigheter å høre om de godtar dette.

Link to comment
Share on other sites

Ved frivillig etterregistrering av ordinære hagler som nåværende eier lovlig har ervervet før 1. oktober 1990, vil disse ikke inngå i våpengarderoben på 6 komplette våpen når etterregistreringen foretas før det er besluttet tvungen etterregistrering.

 

I tillegg er det gratis å etterregistrere hagler. Just sayin' :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...