mongis Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 noen som vet hvor jeg kan få tak på kuler til dette kaliberet? og vilken kulediameter ska jeg lete etter? håper noen vil svare meg på dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
7 mm Rem Mag Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Kulediameteren er vel .228. Skal vel derfor ikke bruke kuler til alle de vanlige .22 kalibrene. Men har vært diskutert før om det går ann, jeg ville ikke gjort det. Kuler kan sikkert bestilles av de fleste våpenhandlere. Ferdigrulla leveres av norma, sellier & bellot og rws. Alle med kulevekt på 71 grs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fauve Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Kjøpte Hornady 70 gr kal 227 fra Trond Alvestad på www.hjemmelading.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pang pang Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Har 117 stk ferdigrulla Sellier og Bellot ligende med 70 grs softpoint liggende billig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bøggval Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 er dette samme kuler som skal til 5,6x50R mag.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mullins Posted October 6, 2008 Share Posted October 6, 2008 Nei, 5,6x50 R kuler er samme som for .223 Rem og andre patroner. 5,6x52R bruker de somer litt større. Kjell Tonheim lager også kobberkuler i sin serie til 5,6x52R også . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ko-stens Posted October 21, 2008 Share Posted October 21, 2008 Hør med Børselars på Eidsvoll. De har 5,6 mm kuler, blant annet fra Hornady (4,6 g SP til 2,57) og Sellier&Bellot (4,6 g FMJ til 1,25) . Børselars har også Normahylser til dette kaliberet. Kjøpte meg en kombi med 5,6x52r i fjor (som jeg ikke har lenger) og spurte på hylser. Kostet 11,- for stykket da... Så ikke kast brukte hylser! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts