Jump to content

Uregistret hagle til Sverige?


Guest ak

Recommended Posts

Det er krav til at du har våpenkort medbrakt på jakt.

 

Det kan bli skikkelig utriveligt å ikke ha orden i dette. En "kompis" hadde tatt litt lett på dette med å deklarere hagla for svenskejakt. Samme dag som han skulle hjem fra Sverige ble et kvinnelig statsråd stukket ned med kniv og drept. Det ble skjerpet kontroll på grensen, og "kompisen" havna i skikkelig deep shit.

 

....svenske tollere har verken smilekurs eller servicekurs. :wink:8)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen mulighet for å ta med seg lovlige uregistrerte hagler til Sverige på jakt?

Nei.

 

Jeg har lurt på det samme og ringt svenskene for å spørre. De var helt klare: Hvis du ikke har våpenkort på hagla, kan du bare glemme å prøve å ta den med over grensa.

 

EDIT: Mannen tipset meg om at det gikk raskt å registere hagla si på nærmeste politikammer. Jeg så liksom ingen grunn til å gå inn i en diskusjon om hvorvidt norske jegere hadde noen sterk motivasjon til å overhode ønske å registrere ei lovlig uregistrert hagle slik ståa er nå med 6-jaktvåpengarderoben rett rundt hjørnet 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det gikk tideliggere, men er forbudt nå.

Jeg hadde uregistrert hagle med meg i mange år, og stoppet på tollstasjon og fyllte ut inførselpapirer. For endel år siden sa tollereren ifra til meg att til neste år ville jeg ikke få innførselspapirer uten att hagla var lovlig registrert i Norge. Det kan vel være rundt 8 år siden eller så der.

Nå kan innførsel ordnes på nettet, slik at en slipper å stoppe på tollstasjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...