Jump to content

Ammunisjon


emilnystuen

Recommended Posts

Gitt at det er forskjellige kuler og ladninger, vil svaret være avhengig av distansen du snakker om. Ettersom du ikke spesifiserer noe nærmere, går jeg ut fra at du snakker om 100 meter.

 

På den distansen har det vært min erfaring at det meste av ammunisjon samler likt - eller nært nok til at det ikke gjør noen forskjell - med min T3 i 308. Jeg har testet Norma NP Trainer (9,7g), Lapua Scenar (185 grs), Norma Elite Express (11,5 g) samt hjemmeladet Nosler CC (175 grs) og Barnes TTSX (165 grs). Samtlige samler så likt at det ikke har vært noe vits i å snakke om treffpunktsforskjell på 100 meter.

 

Utover det, må jeg istemme med @perjan; hvert våpen er forskjellig, og vi kan ikke garantere at noen ammo går likt som Lapua Mega i din rifle.

Link to comment
Share on other sites

Lapua senar 8grams gikk 1cm høyere på 100m med min 6,5x55 så ville ha testet ut den,

 

Men ville anbefalt deg å skyte inn mega'n i bunn av innertiernn på 100m og kjøpt div helmantel/match og sett hvilken du får nærmest.

 

Men hvis det kun skal trenes på skiver er det egentlig ett fett hvor på skiva treningsammoen treffer, bare å konsentrere seg om samling og samme treffpunkt på skiva hver gang

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...