Jump to content

Millet optikk


porkpicker

Recommended Posts

Jeg har en millet 6-24 eller noe slikt, og har prøvd den side'om'side med en tilsvarende Bushnell.

Millet'en har overaskende mye bedre skarphet når man beveger seg utover.

på 16x er min veldig skarp, mens Bushnell'n var så uklar at den var ubrukelig.

 

 

mtp. prisen så syntes jeg Millet sin 6-24 er veldig bra.

Halvparten av en PM2 til en tiendel av prisen :)

Passer best til dag-bruk. ikke allverdens lysgjennomtrening.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si meg sterkt uenig med Bevern - jeg har en Millett 6-25x56 på den noe outrerte 10/22-en min, og det er ingenting å utsette på skarphet i bildet. Den forsvarer prisen svært godt.

Ad sammenligningen med Bushnell, så holder den stand godt oppover i modellutvalget derfra og er de simpleste Bushnellene langt overlegen. Mekanisk virker den også skikkelig på alle måter og er presis i kneppene. Eneste jeg har å utsette på den er den bagatellen at skalaen på parallaksjusteringen ikke stemmer med reell avstand. Men både fokus og parallaks fungerer godt innenfor oppgitt område.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd flere av de store Millet siktene (hos kompiser) til langholdsskyting, for meg fungerer de ikke. Vanskelig å få de justert klare og i fokus når holdet blir langt (På full forstørrelse). Millet har hos flere blitt byttet ut med PMll og lignende sikter. Derimot er jeg ikke i tvil om at Millet kan fungere til sitt bruk og at de kan gi mye for pengene. Mulig det bare er mine øyne.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...