Jump to content

H&K P30L v.1 oppgradere avtrekk?


KAC

Recommended Posts

Hei.

 

Er iferd med å skaffe meg en P30L. Skjønner at det fins bedre pistoler for presisjon osv, men valget er tatt/låst så med all respekt, alternative pistoler trenger ikke foreslås.

 

Pistolen er V.1, og på sikt kunne jeg tenkt meg å oppgradere avtrekket til felt/dynamisk

 

Spørsmålet blir så, hvilken muligheter er tilgjengelige? Justering av orginal mekanisme, ettermarkedsmekanismer?

 

Håper noen vet mer enn meg på dette feltet;-)

 

Takk

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal skyte dynamisk antar jeg det er snakk om production division? I så fall kan du bytte ut V1 avtrekket med andre originaldeler fra HK. Ingen modifikasjon av eksisterende avtrekk, eller bruk av tredjepartsdeler er tillatt.

 

Til felt eller IPSC standard kan du modde små mye du vil (så lenge den holder avtrekksvekta for milfelt.)

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel V1 avtrekket det beste og letteste som leveres fra HK. Det er faktisk så lett at det ikke leveres til flere våpen i USA, der må kundene kontakte børsemaker for å få bygget om våpenet til V1. Alternativt kan det bygges om til V3, dvs DA/SA avtrekk.

 

Selv brukte jeg V1 i dynamisk. Tørrtrente og brukte mye ammo på å bli fortrolig med avtrekket. Men det er ikke verre enn f.eks Glock og S&W M&P.

 

HK P30 er faktisk den eneste plastpistolen jeg fortsatt har litt følelser for. Den er solid og gir en kvalitetsfølelse. Nå får enn ettermarkeds sikter som gjør våpenet egnet til dynamisk (smalt fremsikte). Ulempen er at amatører ikke bør prøve å detaljstrippe våpenet, skal vistnok være vanskelig å få montert igjen, Det finnes et uttalt Glock og M&P videoer på Youtube, men ingen for HK. Skyter du mye; = dynamisk, så vil du få behov for grundig puss før eller siden.

 

Så om du ikke er politi og vil trene med tjenestevåpen så foreslår jeg heller en SIG 1911 i 9mm (dobbeltsjekk at den er lovlig i Classic division) til dynamisk, den kan også brukes til felt.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Takk for all responsen og gode forslag! Det blir P30L, får en god rabattavtale på de får å si det sånn;-) Våpnet er underveis så klokka er H, forsent å snu nå.

 

Bra du syns avtrekket er akseptabelt Think. Jeg liker også P30Len, men jeg likte også glocken. Kanskje ikke så kresen selv. En type 1911 i 45acp er på den korte listen. Klassisk våpen og fantastisk kaliber.

 

Det jeg tenkte mest på var om det var noen børsemakere her i landet med god peiling på H&K som kunne spisse breakpunktet og evt. montere en over travle sperre? Evt. om det var et kit tilgjengelig?

 

Pistolen vil bli brukt mye på de øvelsene som er tillatt, så på sikt lukter jeg på en S&W 952 og en S&W 686, men det er først hvis/når sporten "tar meg".

Link to comment
Share on other sites

Det er vel våpensmia på dokka som tar garantiarbeid og service på firmavåpen. Jeg hadde ikke giddet å ta de avtrekksjobbene du etterspør. Våpenet er ikke egnet til konkurrere med i felt og baneprogram. Du får heller fremskynde investeringen i S&W 952 eller enda bedre Sig P210, eller enda bedre, Sig x-six. Min Sig P210 har jeg ikke gjort noe med å den har nydelig avtrekk rett ut av boksen.

Link to comment
Share on other sites

Aldri skutt med en 952, men går for å være presis men deletilgang og evt børsemaker kompetanse vil være et problem. Sig P210 produseres i Europa og vært mye brukt i flere tiår, så er det noen gamlinger i klubben så blir de blanke i øya av en ny Sig P210. Så sig P210 er et sikkert kjøp, S&W 952 er for de som vil ha noe "ingen" andre har.

 

Min sig p210 har hatt problem med kamring av hjemmeladninger etter resept brukt i årevis til dynamisk skyting (brukt i S&W5906, HK P30, CZ Shadow, M&P9 Pro og S&W1911 Pro). Sig vil ha korte patroner, mine er for lange med lengden 28,8 mm. Det er hårfint med TC (truncated cone) kule og definitivt for langt med vanlig RN kule.

 

Jeg kjøpte 5" utgave, dersom du har penger og krefter til å løfte våpenet på bane programmer (=de fleste) så kjøper du et våpen med 6" sleide.

 

Pardini GT9 vil være et godt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...