Jump to content

Kjøpe kikkertsikte i England?


Sør-jeger

Recommended Posts

Jeg har funnet to kikkertsikter i England, som jeg har lyst å kjøpe.

 

Selger, derimot ønsker ikke å sende over sjøen. Da lurer jeg på om det er mulig å få bekjente i England til å kjøpe dem og få dem sendt over?

 

Er det noen som vet om det er noen problemer med å sende kikkertsikter gjennom posten, eller å hente dem neste gang vi er der borte og ta dem med på flyet hjem? ( Er redd for USA tilstander, men vet ikke hvor ille England er??? )

Link to comment
Share on other sites

http://www.ebay.co.uk/itm/Zeiss-Victory ... 418809f232

 

Så sant det er snakk om vanlig sivilt utstyr og England fremdeles er medlem av EU og Norge er medlem i EØS/EES er det de fire friheter som gjelder.

 

Jeg kjøpte nettopp vitaminer i Tyskland - Vitaminer jeg ellers

ville kjøpt fra USA til halv pris men legemiddelloven setter bråstopp

for kjøp av vitaminer fra USA.

De fire friheter innen EU er redningen og sikrer mine rettigheter som konsument.

 

Kjøp, men hold ett øye med om England går ut av EU.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tatt inn noen Falcon Menase sikter fra England og de krevde en lisens med sluttbruker erklæring før de sendte til Norge.Denne lisensen orda de og sente til meg på mail og jeg skrev ut og underskrev papiret og scanna og sendte det på mail til Engelske myndigheter.Da fikk jeg lisens for å kjøpe 5 stk .Mulig dette har med at de modellene jeg handla var kikkertsikter med taktiske retikkler (mildot)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...