Jump to content

Titan Reloading - Anbefales på det varmeste!!


Wikingen

Recommended Posts

Trengte en liten oppgradering av LEE-pressa jeg bruker til rifle- og håndvåpenammunisjonsproduksjon, og tenkte at siden det ikke har noe hast, kan jeg prøve Titan Reloading i USA, etter anbefaling fra flere her inne, og da Hjemmelading.no ikke hadde alt det jeg trengte.

Jeg bestilte massevis av småtteri og litt større ting, samt endel kjekt-å-ha-stuff.

Dette ble bestilt sent en fredagskveld i forrige uke, og jeg tenkte at dette nok ville ta noe tid.

Forundringen var derfor stor, når jeg fikk melding på telefonen torsdagen uken etter, om at pakken allerede lå på Post-i-butikken min!!!

 

En ting er at det gikk så kjapt, men jeg spurte pent om å få medsendt en original manual på pressa mi, og på kruttmålet jeg hadde fra før av, og alt av det jeg spurte om lå vedlagt pakken, og det var uten ekstrakostnad!!

 

Dette kaller jeg skikkelig service!

 

Jeg anbefaler derfor Titan Reloading på det varmeste, når man allikevel handler utenlands!

Link to comment
Share on other sites

Wikingen er tydeligvis velstående og har valgt noe annet enn billigste frakt.

 

Velg billigste frakt og det tar typisk 14-16 dager med fortolling.

Titan Reloading er min favoritt - Hjemmesiden er utmerket utformet og letter arbeidet med å bli kvitt penger :-)

Ønskelisten fungerer utmerket og letter arbeidet med å samle opp til neste ordre. (Ønskelisten gir samtidig ett hint til lagersjefen :-)

Intet er som en unevnt lett plagsom konkurrent hvor ønskelisten slettes - hver gang :-(

Det aller meste jeg trenger av utstyr til Hjemmelading på ett brett og det er for tiden sjelden utsolgt.

(Det var litt småhett i 2013 :-)

Hvis noe mot formodning er utsolgt så er hjemmesiden oppdatert på det.

Reservedeler har egne oversiktlige sider hvor den framsynte får ett hint om hva som kan tenkes å trenges i framtiden.

De holder til noen minutter kjøring fra lageret til LEE og omtrent 4 timer nord for Chicago.

Forsikring er USD 7.

Det eneste negative er at de som alle andre webbutikker i USA klarer å krølle til adressen min.

Det virker som at noen har patenter og er monopol-leverandør av programvare til adresser og desslike i USA.

Svakt irriterende med ett snev av oppgitthet og apati.

Man kunne jo ellers tro det var kulturelt betinget og hardkodet i genetikk.

 

Det jeg savner mest er kruttdrypper i sortimentet.

(Det der med å bruke teskje og pinsett er ikke meg :-)

Jeg sendte nylig en e-post om det og foreslo noe som ligner på Lyman sin minste med mulighet for den enkelte til å øke vekta ved å helle en blanding av epoxy og blyskrot i bunnen men jeg regner med at kruttdrypper ikke dukker opp på menyen med det første.

Jeg foreslo at MTM var en naturlig leverandør.

Stå på krava! - Folket forlanger kruttdryppere til folkelige priser.

(Vri arma på MTM og be de fikse en kruttdrypper i plast)

 

(Etter å ha sett igjennom diverse DIY prosjekter på weben for å lage kruttdrypper selv har jeg fundert på å lokke med EURO 50 for å få noen til å lage digitale tegninger for kruttdrypper til en 3D printer men det har blitt med tanken hittil. Jeg er stadig på leting etter geniale løsninger for å lage kruttdrypper selv. Dreiebenk og foto/filmbokser frister ikke men kanskje noe i porselen og superlim. Kanskje IKEA har noe som kan brukes. Noe genialt enkelt hvor alle undres på hvorfor de ikke så løsningen selv :-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Stort sett det samme.

 

Legg til varene du skal ha i handlekurven og se fraktomkostning i Shipping Estimate før du eventuelt kjøper med en gang.

Husk at jern og stål veier.

Det lønner seg å tenke godt over hva du trenger og kjøpe mest mulig samlet.

 

Jeg velger alltid billigste frakt med forsikring.

Rikfolk med bråhast finner kjappere muligheter,

 

Hvis du trenger smådeler så er det mulig å klemme det hele under NOK 200 for de som vil det.

Det er kjekt når ett brev med småtteri dunker rett i postkassa :-)

Betaling med VISA, PayPal og annet går smertefritt og online.

 

Titan Reloading er typisk 3-5% dyrere enn de billigste men det er det lett å spare inn på ved at de har varene stort sett på lager og du slipper

å kjøpe flere steder (Kruttdrypper er altså ett svakt plagsomt unntak, men de fleste finner som regel noe annet de vil ha ett annet sted mens de overlever de første uker og måneder uten)

(En .308 tomhylse med tennhette fungerer greit nok en stund :-)

Titan Reloading er ett naturlig sted å begynne for de som nøyes med LEE ladeutstyr.

 

For de som foretekker å kjøpe fra Norsk leverandør er Hjemmelading.no ett godt valg, men jeg synes

webbutikken er klønete utformet.

 

Det er alltid kjekt når leverandøren gjør det smertefritt å kvitte seg med overflødige penger :-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Henger meg på denne. Bestilte noe småtteri fra Titan på kvelden lørdag 24. januar. Mandag 26. kom det e-post om at sendingen var postlagt. I dag, mandag 2/2 kom det melding fra Posten om at sendingen var fortollet og klar til utlevering. Det vil i praksis si at pakka var på mitt postkontor på fredag 30. januar :!: Topp service hele veien.

Hvorfor er ikke Posten like kjappe med sendinger innenriks?

Link to comment
Share on other sites

Sender de kuler? Eller er kuler med på fy fy lista?

Så klart ikke. Det står også nevnt at de ikke sender hylser også.

Det er altfor mye plunder og heft med det som i realiteten er eksportavgifter.

 

I godt samarbeide med urimelig dyr porto så får Kinesere og andre ett godt forsprang på mange områder.

 

Jeg venter på at Serbere, Russere og Kinesere skal tette markedsluker

på hylser, kuler og annet utstyr.

I mange tilfeller er det bare å kjøpe i butikken og selge det på egun.de

Instant Profit.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Trenger ikke være så veldig velstående for å få ting fort. Jeg har handlet hos Titan Reloading noen ganger nå, og har alltid valgt rimeligste frakt uten forsikring. Prisen har variert etter vekt, men er ikke avskrekkende. Kommer opp advarsel når du velger dette fraktalternativet om at det kan ta opp til 999 dager, men de gangen jeg har bestilt har det sjeldent gått mer en 7 virkedager. Siden kan anbefales på det varmeste, de har alt av reservedeler til LEE presser og til hyggelige priser.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg bestilte diverse småtteri til samlet USD 42.76 på Søndag 15 Mars.

Jeg tuslet ned og tømte postkassen og fant ny Biltema katalog og en liten eske med diverse småtteri fra Titan Reloading.

 

Esken innholdt en håndfull fluffy greier som jeg smakte på og til min store skuffelse var det ikke miljøvennlig popcorn - bittert :-(

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...