Jump to content

Zeiss Conquest 6,5-20x50 erfaringer


Baneskyttarn

Recommended Posts

Det er nokså villedende å skrive Zeiss på den, IMO. Men sett ift. prisen så er den grei nok. Mange går i fella og tror den er en god LH-kikkert, noe jeg vil si at den ikke er. Til det er det alt for lite å justere på - samt at de vel har 1/4moa klikk, og SFP. Et enkelt mildotretikkel fins det også bedre alternativer til.

Som jaktkikkert, til skumring - tja - det fins da bedre alternativer til det også. Men kanskje ikke med 5-20x. Allround jakt, LH uten de store holdene, og uten være en "taktisk" kikkert så er den fin egentlig. Men, har hatt, likte den ikke. Mulig de har oppgradert dem.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Noen med erfaringer?

Funker den fint i dårlig lys, eller i skumring?

Hvordan er optikken?

 

Skal du kjøpe brukt? Jeg er litt usikker, fordi Conquesten du spør etter er ikke lengre i produksjon. De nye Conquest - modellene (2 forskjellige for vanlige kalibere, ett for Rimfire) har blitt mye bedre vedr. optikk, coatingen (LotuTec), belysningen, retikkel etc.

Link to comment
Share on other sites

Takk for infoen! Jeg tror faktisk du skulle høre på det @M67 skrev og eventuell vurderer et annet produkt. Ett av de nye Conquest siktene kan garantert også være et godt valg. Da kommer du i hvert fall å bli virkelig fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Som skumrings kikkert vil jeg påstå at den ikke er brukende.

Ikke spesielt lyssterk og for tynn retikkel.

En Zeiss Classic 1,5-6x42, feks vil fungere bedre til skumring.

 

Min havnet på salonge, kanskje ikke opptimal der heller.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...... Pussig. Se f.eks her http://www.longrangehunting.com/forums/ ... nt-108241/" target="_blank

Har også sett på flere slike omtaler fra andre siden av dammen, og der får den jo omtrent bare skryt.

 

Har brukt et sikte til 1000 lappen før, så med denne kikkerten vil jeg vel merke stor forskjell?

 

Zeiss er Zeiss. Man kan ikke si at dem lager noen dårlige kikkerter :shock: De er jo en av de beste på markedet, så det er vel ikkeno dårlig kjøp uansett?

Link to comment
Share on other sites

Har en eldre modell av conquest og en ny victory ht 3-12x56 og jeg kan ikke forsvare prisforskjellen mellom victory og conquest når det gjelder lys på 6.5x forstørring. Her er det tydeligvis 2 vidt forskjellige meninger

 

Det er det nødt til å være ja. Noen klager jo også på Kahles sine kikkerter til 30 høvdinger... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...... Pussig. Se f.eks her http://www.longrangehunting.com/forums/ ... nt-108241/" target="_blank" target="_blank

Har også sett på flere slike omtaler fra andre siden av dammen, og der får den jo omtrent bare skryt.

 

Har brukt et sikte til 1000 lappen før, så med denne kikkerten vil jeg vel merke stor forskjell?

 

Zeiss er Zeiss. Man kan ikke si at dem lager noen dårlige kikkerter :shock: De er jo en av de beste på markedet, så det er vel ikkeno dårlig kjøp uansett?

 

Har selv hatt nevnte kikkert. Super kikkert å funker knall. Ikke veldig optimal til natt/måneskinnsjakt. Men ellers knall til prisen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...